Hingst och sto bedömningarna!

Jag vet bara att Hraunar fick 8.34 totalt och blev högsta bedömda 5-åriga hingst i sverige. Vilket inte är illa, han hade ju "bara" 8.16 på m-hof. Så just nu är lilla jag lycklig att jag valde honom som pappa till Valas Blivande pappa. Kan bli intressant med hans gul anlag eftersom Vala är moldott. :D

Vad roligt, han var ju fin redan på Margaretehof (dock med lätt ögonskada som säkert påverkade). Ska förhoppningsvis betäcka mitt isabellfärgarde sto med honom nästa år (är bara 4år i år och växer jätte mycket, så det är bäst att avvakta). Tror ni att det kan bli en liten isabell föling ut av att?!

Sv: Hingst och sto bedömningarna!

Är det inte Isar fra Keldudal som är högst bedömda 5-åring i Sverige? 8,37 fick han i bedömning 2005...:confused:

Ja, men denna tråd är från 2004 och då var Isar den högst bedömda 4-åringen. Nu är han den högst bedömda 5 åringen!

Märkte att jag skrivit att Ási från Fors gick igenom och det gjorde han tyvärr inte. Däremot fick han en fin exteriörpoäng och har jättebra hos Michis och Kickan nu!

/Malin

Hehe, blev lite chockad när jag fick se det du skrivit högre upp, det med Ási :P

Som sagt så blev han inte godkänd på ridegenskaperna och fick tot. poäng 7.67, han var riktigt nära.
Connie och Anneli kastrerade honom ca 1mån efter visningen (5år gammal), satte ut annons på honom då dottern av någon anledning inte ville fortsätta satsa på honom (ett stort misstag).
Och nu är han hemma hos mig och Mamma och lever livet ;)
Så go :D

Visst är det Undrandi som är svart med BRED bläs ?
Har nämligen filmen från visningen men kommer inte ihåg exakt vem d va...

Freyr skrev:
Ja, men denna tråd är från 2004 och då var Isar den högst bedömda 4-åringen. Nu är han den högst bedömda 5 åringen!

Märkte att jag skrivit att Ási från Fors gick igenom och det gjorde han tyvärr inte. Däremot fick han en fin exteriörpoäng och har jättebra hos Michis och Kickan nu!

/Malin

Hihi, missade det...snurrig virrpanna jag... :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart var och när årets rådgivande bedömningar för hingstar kommer att hållas. Det handlar om två platser i Sverige.
Svar
0
· Visningar
44
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
761
Senast: Ajda
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18