Hingst med bra huvud och bra gång..

C

Cairo

Jag skulle vilja ha tips på fullblodshingstar med bra psyke och bra gångarter.

Hur blir avkommorna till dessa hingstar? Vad passar de för ston? Vad har de för meriter själva? Berätta allt! :)

Sv: Hingst med bra huvud och bra gång..

Haha, finns det bara knäppa fullblod? :rofl:

Haha, finns det bara knäppa fullblod? :rofl:

Nej men vill du ha fullblodshingst med bra huvud och gång för ridhästavel så får du nog bättre svar på "avel".
Galoppfolk och ridhästfolk har inte riktigt samma kriterier för vad som är en bra hingst.

Grovt sagt så får en galoppör gärna vara "knäpp" bara den springer fort även om det givetvis är trevligare att jobba med okomplicerade individer.

Det finns en tråd längre ner på sidan.

Om du vill ha ett okomplicerat och trevligt fullblod rekommenderar jag Sharp Matt men hur dom blir som ridhästar har jag ingen aaaning om. Skulle inte tro att dom har riktigt rätt steg?

Det är som "toughcookie" skriver, vi tittar efter helt andra saker än ridhästfolket!

En av mina grannar föder upp hopphästar och hon har en märr efter Red Rainbow - Arabeska som lämnat två fantastiska föl efter halvblodshingstar.

Lycka till med ditt sökande.

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 897
Senast: Lea88
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 932
Senast: Cattis_E
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar