Hingst efter Ferro

L

linaf

Någon som vet vad den svarta hingsten efter Ferro heter som va med i Globen?

Sv: Hingst efter Ferro

Har tagit reda på att hästen heter Lorenzo CH, men nu skulle jag gärna vilja ha en bild på honom. Någon som har en?

Har ingen bild.

Undrar om inte Millegarne har en hingst efter Ferro som dom skall visa på bruksprovet.

Lorenzo%20-%20free%20in%20trot.jpg

Det är Lorenzo. En fantastiskt vacker hingst som jag blev kär i redan förra året på Globen!

Jo, det menar jag, en gigant!
Fast inte så stor som Samba Hit! ;)
Hoppas att den visas, vet inte om det var helt säkert att den var deras, och de skulle få behålla den?
Det var en stund sedan jag hörde något om det....
Håller tummarna!

mvh

Ok, ja visst är den vacker. Har du ingen bild på Ferro? Tänker ta upp jakten på dig nu med hingstbilder :D ;)

Jag har bara hingstar som stått i Sverige :o

Hittar du Abglanz-Sohn DH 109 så vill jag gärna ha! Han är min hästs mormormorfar :)

En av mina favoriter, så jag länkar till lite mindre bilder denna gång! :smirk:

p_ferro.jpg

ferro2.jpg
ferro4.jpg

ferro5.jpg
ferrohoofd.jpg

länk till video, trav, härlig passage och piaff
http://www.dressage.to/video_pages/olympicferro3_html
och till bytesserie i varannat
http://www.dressage.to/video_pages/olympicferro2_html
På dessa videor är Ferro inte i tävlingsform, skall nog poängteras....
De är tyvärr inte insatta med rätt höjd och bredd heller. Han ser lite lågställd ut, eller "långsträckt, men det beror nog på att videon är insatt "bredare" än vad den är. Eller att de har missat på att sätta in höjden riktigt.
Hoppas det var till hjälp.
mvh

Nu är jag inte helt hundra, men jag kan ha en bild på den hingsten. Skall skriva ner namnet och kolla så fort jag fått i ordning diskettenheten på min nya dator.

Trodde du hade bilder på icke svenska hingstar också. Jag har en hel del så bara säg till om det är något du vill ha. Men som sagt va det blir när datorn är fixad.

Så klart att jag har en del icke-svenska hingstar, men det är bara en bråkdel jämfört med alla hingstar som varit verksamma i Sverige.
Synd då att jag har en häst med danskt möderne ;)

Då letar jag också efter Condor f 1946 e Foudroyant II xx som är mormorsfarfar till min häst! (Det är därifrån hennes lilla travargen kommer :D )

Ok, skall kolla. Men lovar inte för mkt. När jag sedan har fixat datorn kan jag bränna bilderna åt dig om du vill?

Om Metall är efter Ferro kan jag inte utala mig om, men det kan mkt väl stämma. Men den jag syfftar på är en som dom ev. skall visa nu till våren på bruksprovet. Jätte trevlig hingst. Min Busa blev störtkär i honom.

Det tyckte jag var lite kul...
Halvbror till Condor, och lite till, är Brüle Tout (har jag i mina).
De har samma far och morfar.

Vas-y-Donc har jag i mina med....
Du kanske har sett att det står fel på Del Mar :D där? Han var inte alls travare, men Norodum i tredje led är det.
Har varit lite lat och inte orkat ändra.....

mvh

Japp, och mycket större än Métall.
Han måste väl gott och väl vara över 170 cm?
Borde det inte ligga listor ute snart, på vilka som har börjat anmäla till bruksprovet?

mvh

Var inte Vas-Y-Donc travare :o Då betyder det att min hästs travargen är ännu mindre.

Mitt stos mormorsfar är en icke godkänd son till Condor som hette Lusty.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 416
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka