Hingst efter Ferro

Sv: Hingst efter Ferro

Han är stor ja, men ack så läcker. Dom var uppe och hoppade hos den som red in min treåring med denna hingst (har iof sett honom på Millegarne innan). Pratade då med dom och dom funderade väl på bruksprovet. Hur han är när dom rider honom kan jag inte säga, men en ängel i stallet, så cool. Min Busa vart stört kär i honom. Dom bara stod och tittade varandra stint in i ögonen. Så härligt att se.

Klarar inte av att sätta in en tabell här.... Borde ju gå... Nåväl!

Vas-Y-Doncs far Karikal SF, är e. Cerbere SF, som i sin tur är e. Travaren Norodum. (hans topplinje, mao)

Vas-Y-Doncs mor Pomponne, är e. Chevry SF som i sin tur också är e. Nodorum.

Jag har väl några namn här och var på honom, men letar fortfarande efter fler av Vas-Y-Doncs alla 32 söner....

Hoppas att du inte blev ledsen över att travgenen var mindre än du trodde! ;) Men å andra sidan är den j linjeavlad! :devil:
Men han är räknas ju som en av de tre grundarna/betydande av fransk sporthästavel.
Och eftersom bla Almé är stor, så vore det ju konstigt annars! :D

mvh

Kommer du ihåg vad som var bakom Ferro på den? Har för mig att det var något kul!
Jag tar annars för givet att den hoppade bra, då Ferro faktiskt är hoppstammad, och var hopphäst, innan han sadlades om.
Har bra hoppbilder på honom, men min scanner har tyvärr försvunnit... :mad:

mvh

*rodnar*
Sist jag var inne på V-Y-D på del Mar, stod det inte så mycket som det gjorde nu, när jag var inne och kikade!
Då stod det typ två led! Men det var ett par år sedan...
Kul att det händer något! :D
Då kan jag ju egentligen bara belysa att det står fel, angående travaren, och att jag bara har färgerna på gänget!

mvh

Kolla in hans farfarsfar och morfarsfar, är inte det samma häst?
Jag har för mig att han heter Norodum (men jag kan förstås ha fel ;) )

Blir inte så jätteledsen över att hästens travargen blev mindre, tycker bra att den är kul kuriosa :D

Hm ja jag tycker den där Lorenzo är snyggare än Ferro himself.(smaksak förstås)

som i sin tur också är e. Nodorum
Det skall erkännas att jag är lite för snabb på tangentbordet ibland!
Med ovanstående, och med linjeaveln, menar jag ju naturligtvis Norodum!
Jag var visst inte för snabb, när jag skrev det första gången! ;)

mvh

Lorenzo - är han godkänd? Används i aveln?Stationerad vart i såfall? :d :d

Kommer inte ihåg det i huvudet, men när jag får höra/läsa det så lär det bli, ja visst så var det. Lite synd med scannern hade varit kul med fler foton. Fotonsamlare som jag är.

Det var absolut inte menat som någon pik till dig!

Hade faktiskt missat den översta tråden :o

Han tävlas för England, så han borde väl vara staionerad där i fall han används i aveln.

Hm England...

skulle vara roligt att få veta mer...

Tycker tyvärr att informationen om hästarna är knapphändiga i Globen :mad: Och stammarna i programmen är slarvigt skrivna. Årets program kändes som en väldigt slarvig produkt, och speakern var inte särskilt informativ han heller...

Därför vet jag bara att Lorenzo tävlas av en engelsman. Blev kär i hästen redan förra året!

he,he den hingsten på min lilla "Huttan"...vad blidde det måntro!?! :angel:

Ja något i fölväg med massor av power och utstrålning.... :d

shady skrev:
Om Metall är efter Ferro kan jag inte utala mig om, men det kan mkt väl stämma. Men den jag syfftar på är en som dom ev. skall visa nu till våren på bruksprovet. Jätte trevlig hingst. Min Busa blev störtkär i honom.

Metall är efter Ferro
Jag har använt metall till mitt sto i år .

Ok, har inte ens funderat över hans stam. Men det är en trevlig hingst, med gott temprament.

Vad tyckte du om Metall på hingstvisningen??...jag fick ju aldrig se dem.

Han tillhörde ju inte dem som du pratade om sådär liksom...jag menar vissa hingstar säger ju folk direkt WOW den och den skulle du ha sett tex...

Han kanske inte föll dej i smaken?

Ja jag vet att du mest hade ögonen på Davenir...!

Visst var det så med Davenir, Metall vet att han är en stjärna så att säga, men Sir Schölling var den som impade mer. Däremot när vi var på Millegarne så blev jag mer berörd av Metall. Mkt cool och trevlig hingst. Men i dagsläget inget jag skulle betäcka med.

Liten parentes. När jag tog fram kameran så var han lös i boxen med dörren öppen, ingen i boxen och han ställer upp sig och tittar rakt in i kameran, tyvärr klickade kameran inte min väg då. Surt.

Den där Sir Schölling verkar intressant...fick han inte 42 poäng exteriört och hade haft 9:or i hopp i Tyskland?(hittar inte min gamla Ridsport nu).

Visst är det typiskt...alltid ska man missa ett bra tillfälle att ta kort!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 416
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka