Hingst 2008??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallhh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 354

stallhh

Trådstartare
Har tittat på stamtavlorna på unghingstarna som ska bedömas nu i februari....en del har kanonstam...
Är ute efter en hingst med hoppstam....
Är det ngn som har koll på dessa hingstar och har några förslag?

Sv: Hingst 2008??

Har tittat på stamtavlorna på unghingstarna som ska bedömas nu i februari....en del har kanonstam...
Är ute efter en hingst med hoppstam....
Är det ngn som har koll på dessa hingstar och har några förslag?

ja,det finns onekeligen mycket intressant.vill veta mer om
3 åringarnas möderne och vill helst ha fadershingstar som varit framgångsrika i sporten,inte minst visat hållbarhet och god ridbarhet i detta inkluderas temperamentet.finns några med contender möderne,det verkar spännande.

De finns på asvh`s hemsida...bruksprovet!! en förteckning på vad de heter och vem de är efter....såg att det finns många med bra stam....

hittade 3 årsresultat på den.
Dubbeldiplom 53 hoppning 50 dressyr.
Mamman hade oxå dubbeldiplom på 3 års, 48 dressyr och 50 hopp.

Mormor har plac svår hoppning.
låter onekligen intressant.

Vill själv gärna att modern har presterat i sporten,tänker på ridbarheten bla...Bara bedömnings resultat övertygar inte riktigt.

Ja jag med, modern blir 10 i år och har 4 avkommor.
En äldre syster (2003) som även hon hade dubbeldiplom.

Är det ngn av er som ska åka till Flyinge och kolla ?
ni får gärna redovisa era åsikter och kommentarer efteråt för oss som inte kan åka!!

synd att det inte finns bilder på bruksprovshingstarna....då hade man kunnat ha lite favoriter innan....nu får man titta på stammen och hoppas att de ser bra ut exteriört.... för det finns ingenstans där de lagt upp bilder eller?

Tack,nu har jag sett dom!!!
jag har en startlista jag skrev ut, hur vet jag vilka som är strukna?? hittar ingen lista....

Ja nu blev det bara 18 av de 22 jag tyckte var intressanta kvar på listan.... lättare att välja mellan när det blir dax.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka