Torktumlare

Trådstartare
Vad kan man göra hinder av? Vill veta allt & gärna lite bilder, kan de klassiska med 2 Plast stolar & en pinne på eller bil-däck som stöd & en pinne emellan :D Vill veta allt bara för det är kul hehe, de som bara skall komma med tråkiga komentarer som gå & köp ett vanligt hinderstöd 6 bommar kan låta bli tack ! Vad hoppar ni över? Vill veta allt från Nedfallna träd till snöhögar!

Sv: Hinder

På vår bana har vi både vanliga hinderstöd och bommar och tunnor o sånt. Tunnor brukar man kunna få tag på gratis eller billigt. Sedan har vi också en typ av läskedrycksbackar som kan staplas på ett jättebra sätt. man kan göra både cavaletti och högre hinder genom att bygga på.

Om du har halm på småbal är de jätteroliga att hoppa. Gör egna bommar av 10-15 cm tjocka trädstammar på ca 2,5-3m. Man kan snickra ihop jättekul grejer av lite plankor.

Det viktigaste är bara att se till att inget vasst finns att skada sig på, hindrena går att riva och att det är ordentlig tyngd i bommarna. ofta när man gör egna hinder i skogen blir de på tok för mesiga och en liten vindpust kan fälla dem. Då bryr sig tillslut inte hästarna om att lyfta på benen och blir noncharlanta.

en gammal säng blir ett jättekul hinder! bara att ta isär alla delar och spika ihop som man vill ha det :D
bildäck i en rad är superkul :D
eller varför inte stockhinder :D fast det är ju mest till terräng :banana:

Tänkte precis föreslå samma sak,säng-gavlar är riktigt bra att ha som grindar:smirk:

undvik hårdplastföremål, typ plaststolar och drickabackar. Om hästen hoppar åt sidan eller något, kan det hända att den trampar rakt på dem då, och det blir inte trevliga sår då. Hårdplast som går sönder är oftast väldigt vasst.

När jag hoppar så använder jag mig av urtvättade myrsyredunkar om ngn vet hur de ser ut? :angel:. De är jätte bra antingen har man de stående / liggande.

Halmbalar och trädstammar hör till de vanligaste jag brukar hoppa över ;) Så kul med egengjorda hinder och naturhinder :love:

När jag hoppar så använder jag mig av urtvättade myrsyredunkar om ngn vet hur de ser ut? :angel:. De är jätte bra antingen har man de stående / liggande.

Halmbalar och trädstammar hör till de vanligaste jag brukar hoppa över ;) Så kul med egengjorda hinder och naturhinder :love:

Nej vet inte vad myra-dunkar är..:confused: :rofl: Vad är det?

*KL*

Tunnor, hinderstöd och däck :p Hoppade en rad med däck för nån vecka sen och det var ett under att jag överlevde! :D

Balar med isolering i (typ Rockwool) är kanon. Antingen liggande eller stående, dessutom är de randiga.
Vedtravar
Vanliga lastpallar kan man med enkla medel förvandla till grindar
När jag bodde hemma tog jag mina föräldrars uttjänta trädgårdssoffa som hinder :angel:
Rundbalar med halm är jättekul grejer.

Kan göra hinder av allt möjligt! Bara att använda fantasin:banana: Brukar själv bygga upp banor med tunnor, man kan ha lastpallar, antingen under hindret eller som en grind, å att den lutar lite kanske.. Blir smalt å bra...
Presseningar vikta över bommar å på marken i alla färger. Använda skottkärror som hinderstöd :P Jätteläskigt och bra träning!

Som någon nämnt innan kan man hoppa över läskbackar, kartonger, och däck... Ta en bom genomm däcken så att de hänger.. mm... Bara att använda fantasin ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 740
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Har ett litet problem med ena hästen jag rider vilket är att han gärna stannar eller bockar efter hinder. Han tycker hoppningen...
Svar
8
· Visningar
2 139
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 413
Senast: Migo
·
L
Hoppning Hej! Jag och min mamma kom i en diskution om en sak och jag skulle vilja veta vad andra tycker :bump: Och det är, vad räknar ni som...
Svar
17
· Visningar
2 107
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2