Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle ge det om katten behövde veterinärfoder, annars inte.Vad säger ni om det märket?
Bra eller dåligt? Skulle ni ge era katter det?
Om inte, varför?
Både Hills och Royal Canin är jättebra foder för katter med särskilda behov.Vad säger ni om det märket?
Bra eller dåligt? Skulle ni ge era katter det?
Om inte, varför?
Det var jag också lärde mig på oberoende foderworkshops på den gamla tiden... Hills var då bra som "veterinärfoder" och RC bra överlag.Hills är bra om man behöver specialfoder - när Megara kräktes och jag åkte in och röntgade henne och det konstaterade att hon hade infektioner i nedre luftvägarna rekommenderades jag att ge henne Hills specialmat i små burkar. Som är speciellt framtaget för att vara närings/proteinrikt och smaka gott för katter som inte vill äta. Vilket jag och Megara kan skriva under på.
Megara blev helt galen i det och eftersom det är små (och dyra!) burkar som hon skulle ha med några timmars mellanrum så gick hon runt och skrek och bets och kurrade och bets och slickade och bets, i frenetiska försök att få mer.
Däremot när Nikita fick njurproblem så kraschade hennes mage av Hills njurfoder och hon fick RC istället som fungerade bra.
Men insektsfoder, vete 17.
Jag tänker att insekter borde vara bättre än spannmål i alla fall. Det är ju fint protein i dem.Det var jag också lärde mig på oberoende foderworkshops på den gamla tiden... Hills var då bra som "veterinärfoder" och RC bra överlag.
Men nu nästan 30 år senare, ser jag att mycket har ändrats i innehållsförteckningen på många foder och att det finns en hel del alternativ.
Men insektsfoder, vete 17.