Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon annan som lider av denna dödstråkiga och smärtsamma kroniska sjukdom?
Vill du ge en hint om symtomen?
Ja, såklart. Bölder i svettkörtelsområdena. För min del främst i armhålorna, vilket jag väl får vara glad åt - det hade kunnat vara värre.
Men det är ganska olustigt ändå. Stora läckande finnar är nog bästa jämförelsen. Och de gör så ont! Ibland går det bra att klämma en eller två, vanligtvis inte och då vaknar man ofta med förstörd säng och sängkläder.
Och det är så smärtsamt. Går inte att jämföra med något annat för mig, och då har jag gjort mig rejält illa i trafikolyckor och liknande. Det gör så förskräckligt ont.
Och jag håller truten med min urtikariaJag har inget vettigt att komma med @Anna (mina atopiska eksem jag hade tidigare och mina nuvarande perioral dermatit är inte ens i närheten av så vidriga) men stor försiktig kram![]()
Det låter fruktansvärt. Vad gör man åt det, eller kanske, vad försöker man göra åt det?Ja, såklart. Bölder i svettkörtelsområdena. För min del främst i armhålorna, vilket jag väl får vara glad åt - det hade kunnat vara värre.
Men det är ganska olustigt ändå. Stora läckande finnar är nog bästa jämförelsen. Och de gör så ont! Ibland går det bra att klämma en eller två, vanligtvis inte och då vaknar man ofta med förstörd säng och sängkläder.
Och det är så smärtsamt. Går inte att jämföra med något annat för mig, och då har jag gjort mig rejält illa i trafikolyckor och liknande. Det gör så förskräckligt ont.
Men åh, jag såg på "Våra pinsamma kroppar" en kille som hade samma grej. De opererade honom till slut, för han hade pajat hela magen med långtidskurer av antibiotika. Men shit vad han såg ut!!Någon annan som lider av denna dödstråkiga och smärtsamma kroniska sjukdom?
Men åh, jag såg på "Våra pinsamma kroppar" en kille som hade samma grej. De opererade honom till slut, för han hade pajat hela magen med långtidskurer av antibiotika. Men shit vad han såg ut!!Där menade läkaren att det inte fanns några bättre alternativ än att operera.
Varför är du emot operation? Bättre att få bort skiten väl?
När startade dina problem? Har dem förvärrats gradvis som det ofta står?
@Anna Finns det något värde att söka hjälp tidigt trots få och inte särskilt handikappande symtom? När jag läst om sjukdomen verkar det ju ändå inte göras så mycket åt den förrän det börjar bli rejält illa.
@Anna: Jag läste på litegrann och tydligen har man börjat titta på bla Humira som jag tar. Det är TNF-hämmare som gör att kroppens egna immunförsvar inte går igång och orsakar inflammationer (kort beskrivet).
Är det något din läkare tagit upp? Medicinen i sig är inte rolig eller ofarlig men mitt liv skulle inte vara ett liv utan den. Om min Crohns inte hålls i schack får jag bo på en toalett.