- Svar: 41
- Visningar: 6 732
(Ridsport) VÄRLDSCUPEN I HOPPNING, VERONA, ITALIEN: Eric Lamazes stjärna Hickstead omkom i samband med världscupklassen.
Läs mer...
Läs mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är tråkigt men att skriverierna är överdrivna, tyst minut för en häst, nej
Jag håller med dig och tänker på de friska ex fälttävlanshästar som krokar i hinder, kanske av trötthet, och bryter nacken.
KNAPP
Jag tycker det är tråkigt men att skriverierna är överdrivna, tyst minut för en häst, nej, stoppa klassen-ja.
Varför inte? Ett liv är ett liv (och en minut är inte särskilt lång tid).
Jag inser att jag nog är lite "för mycket" djurmänniska (om det nu är möjligt) med tanke på att jag inte öht reagerade på detta, det var för mig en självklarhet.
Skiter i tiden, jag hade ingen tyst minut, men om ett liv är ett liv så borde det väl gälla fler än denne häst?, inte bara stjärnorna sliter på den här nivån.
Jag håller med dig och tänker på de friska ex fälttävlanshästar som krokar i hinder, kanske av trötthet, och bryter nacken.
Skiter i tiden, jag hade ingen tyst minut, men om ett liv är ett liv så borde det väl gälla fler än denne häst?, inte bara stjärnorna sliter på den här nivån.
Du kan ju ha en tyst minut för de du tycker ska ha det. Så kan du låta andra ha det när de vill ha det.
Hur ofta händer det??? Kanske lite mer kött på benen innan ett sådant uttalande..
Det var ett svar på ett liv är ett liv,och då borde det väl gälla alla som drabbas?
Har jag sagt att det är ofta????, nej, tänkte väl det...men visst händer det.
Men om vi tar detta till människor som ju är "vanligare" att man håller tyst minut för. Får alla människor en tyst minut i en stor arena? - nej, det får endast de som är "kända". De flesta människor får aldrig ens befinna sig nere i en stor arena. Men det betyder ju inte att människan som bara får en tyst minut bland sina närmaste är mindre värda som människor? Känd människa = många sörjande, "okänd" människa = färre sörjande, precis som känd häst = många sörjande, okänd häst = färre sörjande. Inget konstigt alls.
Faktum är att det inte händer så många dödsolyckor med just häst i ft längre, däremot är det ryttarna som avlidit!
tyst minut för en häst, nej,
Jag tror den där tysta minuten gjorde att allt på arenan lugnade ner sig.
Därför att man gärna vill framhäva att det just i fälttävlan dör en häst på var och varannan tävling.
Och nej statistiken är inte bristfällig, alla dödsfall som sker på tävling registreras noga!
Jag håller faktiskt med dig.