Breccia_

Trådstartare
kan hästar hicka?

min kompis häst kom in igår och "ryckte" i hela kroppen, och andades väl konstigt pga det. pratade med hon som har stallet som trodde det var hicka, först trodde vi iofs att hon hade satt nåt i halsen men det hade hon inte gjort.
ringde vet. och hon sa att hon bara sett föl hicka nån gång men aldrig en stor häst. hon stod i ca. 4 timmar (från det vi upptäckte det tills det att vi åkte därifrån) och hickade o höll på.
idag hade det dock slutat. men ändå.
kan hästar hicka?

Sv: hicka

När jag tävlade ponny för ett par år sedan så var där en tjej jag kände som hade en D-ponny, och det var inte ovanligt att han fick hicka när han var och tävlade!

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Zetly
·
Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 350
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 315
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka