Hey bar med hönät?

Lunketuss

Trådstartare
Skaffade en hey bar i boxen men hästen drar fortfarande ut en hel del selage och trampar runt det och sen vill han inte ha det när det är torv å bajs på. Kan man skruva fast en ring i varje sida inuti hey baren lågt nere, fylla ett hönät, knyta ihop och sen sätta 2 kabinhakar i var sida på nätet och fästa nere i hey baren så att hönätet ligger nere i Hey baren men fastsatt i var sida så att han inte kan dra ut det och fastna? Eller finns det nät färdigt som man kan köpa och fästa?

Sv: Hey bar med hönät?

Nu har inte jag nån HayBar utan har gjort en egen i trä. Så jag vet inte om mitt inlägg blir relevant om det måste vara just en HayBar. Men såhär har jag gjort iafl och det funkar super.

Vanligt hönät som jag vänder upp och ner. Fäster med tex en kätting runt gallret och låter nätet hänga ner i höbaren.

Jag har en glipa mot golvet och har fäst en ring utanpå höbaren där jag drar ut snöret till hönätet och fäster med en hake. Skottar igen med spån för mindre riska att kila fast, även om glipan är liten, men med hästar vet man ju aldrig.

Det är ju samma funktion som en Hey Bar, bara att jag kan inte snickra så jag köpte en färdig begagnad istället för att fixa en själv:p. Vad bra. Jag köpte fästen med färdiga kabinhakar 2st och nu skulle stallägaren skruva i dom på var sida lägra ner i Hey Baren i boxväggen och så fyller jag hönätet, knyter igen lägger i som du och fäster i var sida med hakarna. Är nog minst lika säkert som att ha det hängandes uppe i gallret. Är hopplöst när dom släpar ut selagen och inte äter upp om det blir torv på, väldigt slöseri.

Jag tror inte TS stavar ordentligt helt enkelt, eftersom hen även skrev selage.

Men nog sticker det lite i ögonen att se "Hey bar" skriver flera gånger :p

Inte så lätt att stava ibland, ska vara Haybar och silage. Men inte var det så felstavat så att ni inte fattar vad jag menar? Och jag är en tant.

Senast ändrad:

Jag tror inte TS stavar ordentligt helt enkelt, eftersom hen även skrev selage.

Men nog sticker det lite i ögonen att se "Hey bar" skriver flera gånger :p

Och du menar egentligen SKRIVET! Fast eg spelar det väl ingen roll...

Onödigt inlägg när alla faktiskt förstår vad som står..

Ja, och? Alla stavar fel ibland. Det är skillnad på att göra det då och då och göra det väldigt mycket.

Och jag svarade bara till mackan, som antagligen förstod vad som menades av TS.

Jag förstod faktiskt inte utan frågade om det var ngn variant av Haybar, dvs ngt varumärke ngn döpt lite fyndigt för eget patent på en annan variant av ngt slag.
Känns ännu mer onödigt än min fråga att femtielva andra ska kommentera den TS har ju svarat. ;)

Ja, och? Alla stavar fel ibland. Det är skillnad på att göra det då och då och göra det väldigt mycket.

Och jag svarade bara till mackan, som antagligen förstod vad som menades av TS.

Förstår inte meningen med att anmärka så som du gjorde när du inte har en aning om i fall personen i fråga har dyslexi eller att du själv inte ens skriver rätt när du anmärker på det.

Känns bara onödigt!

Liknande trådar

Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 328
D
Hästvård Har funderat lite på dethär med hönät, eftersom allt hö, både i hagen och i stallet hemma ges i nät. Det funkar bra, eftersom de har...
2
Svar
28
· Visningar
5 549
Senast: Weataz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV