Michellan95
Trådstartare
Okej, nu är det så här, min häst kliar sin svans väldigt mycket och det börjar bli hemskt tröttsamt Om jag inte tvättar svansen varannan dag med hexocil så kliar hon svansen tills den ser ut som svinto!
Men nu måste jag få fråga om det är ngn som vet om det verkligen är nyttigt att tvätta med hexocil så ofta?!
Kanske ngn t.o.m. har en idé om vad det kan vara jag har inte hittat djur i svansen men det ser ut som en massa "mjäll" (inte rätt ord egentligen) och gör jag uppehåll med att tvätta svansen så kliar hon sönder den så hennes tjocka svans är nu bara hälften än vad den var i början av sommaren. Kanske ska tillägga att problemet började i somras när det blev så himla fint väder!
/Lina - som är rädd för att tvätta sönder svansen!
Ps Man kanske kan hälla babyolja i svansen efter det man har tvättat den?! Ds
Men nu måste jag få fråga om det är ngn som vet om det verkligen är nyttigt att tvätta med hexocil så ofta?!
Kanske ngn t.o.m. har en idé om vad det kan vara jag har inte hittat djur i svansen men det ser ut som en massa "mjäll" (inte rätt ord egentligen) och gör jag uppehåll med att tvätta svansen så kliar hon sönder den så hennes tjocka svans är nu bara hälften än vad den var i början av sommaren. Kanske ska tillägga att problemet började i somras när det blev så himla fint väder!
/Lina - som är rädd för att tvätta sönder svansen!
Ps Man kanske kan hälla babyolja i svansen efter det man har tvättat den?! Ds