Hetsekraft

B

Bella_Bus

Är det någon här som utforar sina hästarmed hestekraft?
Hur mycket ger ni då och vad ger ni mer än det?

Någon som varit med att hästar fått Kolik av det för att det kanske svällt i magen eller blivit för starkt?

Mvh
Bella :p
 
Sv: Hetsekraft

Jag har hört att det skulle vara kanonbra. Skall tydligen märkas stor skillnad på hästen.. men tyvärr har jag aldrig sett eller provat det själv på nån av mina.
 
Sv: Hetsekraft

Rätt namn skall föressten vara hestekraft ;)
 
Sv: Hetsekraft

Jag har fodrat med det en gång men det fungerade inte bra. Mina hästar tappade pälsen av det.
 
Sv: Hetsekraft

Jag har fodrat med det och var jättenöjd!
Visserligen inga större mängder, bara ca 300g/dag, men ändå...

Att det skulle svälla i magen har jag aldrig hört, VAD är det som sväller isf? Det innehåller väl inget såpass torkat, eller?
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Av vad jag kan läsa mig till ska man inte ge gräsklipp till hästar för att de kan få kolik, pga följande anledningar: 1) gräsklipp är...
2
Svar
20
· Visningar
3 133
Senast: Keb71
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 481
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp