Hetsekraft

B

Bella_Bus

Är det någon här som utforar sina hästarmed hestekraft?
Hur mycket ger ni då och vad ger ni mer än det?

Någon som varit med att hästar fått Kolik av det för att det kanske svällt i magen eller blivit för starkt?

Mvh
Bella :p

Sv: Hetsekraft

Jag har hört att det skulle vara kanonbra. Skall tydligen märkas stor skillnad på hästen.. men tyvärr har jag aldrig sett eller provat det själv på nån av mina.

Rätt namn skall föressten vara hestekraft ;)

Jag har fodrat med det en gång men det fungerade inte bra. Mina hästar tappade pälsen av det.

Jag har fodrat med det och var jättenöjd!
Visserligen inga större mängder, bara ca 300g/dag, men ändå...

Att det skulle svälla i magen har jag aldrig hört, VAD är det som sväller isf? Det innehåller väl inget såpass torkat, eller?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 315
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama