Hetsade kamphundar mot hästar

Sv: Hetsade kamphundar mot hästar

Det blir ändå träkigare att läsa rubrikerna när det händer något.

Vad tror du om en lag på att alla som äger en amstaffvariant måste prommenera en yorkshireterrier ett visst antal timmar/vecka? På offentlig plats, i dagsljus och komplett med rosa rosett i luggen på hunden? ;)

*Jag har absolut ingenting emot yorkshireterrier*

De som var i Poohs hage är inte gulliga och ofarliga

Det är nog tur för mig att jag inte mött dem när de härjat där. Jag hade antagligen blivit så hysteriskt arg så jag gett mig på dem. Hade nog inte varit bra för hälsan...:crazy:

Det blir ändå träkigare att läsa rubrikerna när det händer något.

Vad tror du om en lag på att alla som äger en amstaffvariant måste prommenera en yorkshireterrier ett visst antal timmar/vecka? På offentlig plats, i dagsljus och komplett med rosa rosett i luggen på hunden? ;)

*Jag har absolut ingenting emot yorkshireterrier*

:rofl::rofl::rofl:
Ja gör´t! :D

Du har ju riktigt vettiga åsikter i frågan, så det är tråkigt att du tycker att ex. jag "putti-nuttar" rasen, vilket jag inte gör ! Jag vill INTE bli jämförd med dessa idioter bara för att jag råkar ha en sådan ras. Mina hundar har inte breda läderhalsband med nitar.... nuvarande tik har ett mjukt lila halvstryp... och rosa bajspåsar :) Annars reflex-halsband. Jag vet vad jag har i kopplet och skulle aldrig komma på tanken att utnyttja det... vilken ras det än må vara. Hon är aldrig lös, men det beror på allt vilt vi har runt knuten... Ett ras-förbud drabbar ju främst oss som redan har våra "familjemedlemmar", nä, som jag skrev innan, ge polisen ordentligt stöd för att få omhänderta hundar från olämpliga individer, då får vi ju bort fler "farliga hundar" överhuvudtaget. Förutom de vettiga åsikter du hade ang. kontrollerad avel osv.

Det måste kännas j-vligt frustrerande o maktlöst för dej att inte kunna ha dina hästar på vilket bete du vill !

Det måste kännas j-vligt frustrerande o maktlöst för dej att inte kunna ha dina hästar på vilket bete du vill !

Japp, man skulle ha kontakter med "undre världen" och ha råd att betala för att de låg vakt och kunde pryla skiten ur killarna. :devil:

Japp, man skulle ha kontakter med "undre världen" och ha råd att betala för att de låg vakt och kunde pryla skiten ur killarna. :devil:

Går det inte att filma och polisanmäla dem? *bara en tanke*

Hade du bott närmre kunde du fått låna Humlan... ;)

Du har ju riktigt vettiga åsikter i frågan, så det är tråkigt att du tycker att ex. jag "putti-nuttar" rasen, vilket jag inte gör ! Jag vill INTE bli jämförd med dessa idioter bara för att jag råkar ha en sådan ras. Mina hundar har inte breda läderhalsband med nitar.... nuvarande tik har ett mjukt lila halvstryp... och rosa bajspåsar :) Annars reflex-halsband. Jag vet vad jag har i kopplet och skulle aldrig komma på tanken att utnyttja det... vilken ras det än må vara. Hon är aldrig lös, men det beror på allt vilt vi har runt knuten... Ett ras-förbud drabbar ju främst oss som redan har våra "familjemedlemmar", nä, som jag skrev innan, ge polisen ordentligt stöd för att få omhänderta hundar från olämpliga individer, då får vi ju bort fler "farliga hundar" överhuvudtaget. Förutom de vettiga åsikter du hade ang. kontrollerad avel osv.

Måste bara fråga:
Vad har halsbanden med problemet att göra? :D

Har du funderat på varför just breda halsband/selar är vanligt på pitbull? (Nu menar jag inte balla killarnas halsband som ex). Själv hade jag också brett läderhalsband i oxhud, 3 lager läder, handsydd sele i brett oxläder (med 1 lager nylon och 2 läder), dock inga nitar då det gör lädret mindre hållbart samt att det är fult enligt mig.

Valde dessa halsband/sele för att det är skonsammast för hunden (bred tryckfördelning), samt att det håller bra mycket bättre än bomull eller annat.

Sn har alla rasgrupper sina speciella halsband, vinthundar har också breda halsband, men av andra anledningar än APBT.

..hade det inte varit en plaskdamm i vagen hade vi kunnat lana dig nagra hastar som ar allt annat an tysta och timida (och dartill hunddodare... :o synd pa hundarna iofs..)

folk ar inte kloka... vad jag blir upprord. :crazy:

"Vaffo Gor dom pa detta viset..?"

HERREGUD, hur j'vla dumma i huvudet är folk nu för tiden? Har man inte tillräckligt mycket vett i hjärnan, så ska man inte äga djur överhuvudtaget!

KL

Tänkte lite på Humlans siffror om omhändertagna hundar...

33 st blandras...

På Hundstallet i Bromma finns för dagen 13 hundar för omplacering

1 taxkorsning
1 alaskan Mal. kors
1 vit herdehund
2 rottis kors
8 amstaff kors

Ingen av dessa hundar kan bo med yngre barn/ barn under 15.....

Varför inte bara avliva dom??? O sluta att blanda!

Går det inte att filma och polisanmäla dem? *bara en tanke*

Hade du bott närmre kunde du fått låna Humlan... ;)

Jag har kamera i bilen konstant nu. Polisen patrullerar där ofta nu för att kunna komma på dem. Men i morgon flyttar vi pållarna, vågar inte ha dem där längre.

Tack, vi hade behövt en Humla! :)

kl
Fick höra senast idag när jag berättade att jag ägde en rottis/schäferkorsning att "jasså, är den aggressiv? dom hundarna är ju så opålitliga, såna där kamphundar. Dom har ju förbjudit dom i USA nu" :grin:
Påpekade försiktigt att det nog var pittbull eller amstaff möjligtvis som blivit förbjudna.. Om det ens är så..
- Ja det kanske det var.. fick jag till svar.. Den här människan har ändå haft hundar till och ifrån i många år så nån koll på raser borde han haft..
Jag har träffat på både golden, taxar och drever som varit betydligt mer aggressiva mot människor än min supermesiga, flummiga hund..

Tror inte ett kamphundsförbud skulle hjälpa så mkt, finns rätt gott om raser som är stora som dom säkerligen kan hetsa och ha för sin tuffa image skull..

Såg annonser på Grand danois/amstaff.. pris runt 2000 kronor. Hade 8 valpar. Vad för sorts människor köper en sådan hund? Ser skrämmande ut i andras ögon och är dessutom stora som hus.. Ultimata hunden för någon som vill se tuff ut.. Och dessutom så billig att dom flesta har råd med en..

Nått vore kanske att även uppfödarna fick tillsägelse om dom fött upp en hund som används för kamp. Vissa skulle kanske bli lite noggrannare med vem dom säljer sina valpar till. Men det löser ju tyvärr inte problemet med alla korsningar där det inte finns nån uppfödare registrerad..

Rörigt inlägg.. För sent på kvällen för min del ;)

KL

Tänkte lite på Humlans siffror om omhändertagna hundar...

33 st blandras...

På Hundstallet i Bromma finns för dagen 13 hundar för omplacering

1 taxkorsning
1 alaskan Mal. kors
1 vit herdehund
2 rottis kors
8 amstaff kors

Ingen av dessa hundar kan bo med yngre barn/ barn under 15.....

Varför inte bara avliva dom??? O sluta att blanda!

Och ännu värre är det om du tar dig en titt på blocket.. :crazy:

Jag tror att dessa omplaceringar, beror helt på att fel ägare skaffar sig hund utan att tänka igenom det, inte på att rasen i sig är svårare än någon annan ras.

Amstaffen är en social och människokär hund, som absolut inte är en enmanshund och jag tror alla här, utan problem skulle kunna ta min amstaffs koppel och knalla iväg med honom, han skulle tycka "du" var super kul och glatt studsa med.
Det är så en amstaff SKA vara och är avlad för att vara.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SOS Alarm meddelar klockan 13:15 att en häst fastnat i en gyttjepöl och inte kommer loss. Platsen är strax söder om Hjortkvarn...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En person har förts till sjukhus efter en olycka mellan en personbil och en häst i Sjöbo kommun. Larmet kom strax efter klockan 21 på...
Svar
0
· Visningar
594
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
427
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På måndagsmorgonen var staketet i hagen sprängt och sex av de nio hästarna i hagen var borta. Ston med föl fanns bland de försvunna...
Svar
0
· Visningar
231
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama