Hestekrafft

cactuspower

Trådstartare
Ni som ger Hestekrafft, ger ni bara Hestekrafft (+ ev. havre/korn)
eller ger ni extra tillskott med betfor, mineraler, vitaminer osv.?

Sv: Hestekrafft

De gånger jag har fodrat med hestekraft har jag gett bara det och havre+betfor eftersom det passat bra ihop med silaget(ok kvoter när jag räknat)

Till den häst jag har nu ger jag även havre och krafft pluss grön, då vårt hö inte var att hänga i julgranen!
Har jag ett bra hö, så brukar jag kombinera med havre! Har även haft hästar som bara ätit hestekraft!

förra året gav jag endast hestekrafft, morötter och hö till hbl född -03.
i år har jag börjat ge hestekrafft, soja (för att få till kvoten), morötter och hö.
tidigare år har jag gett äldre hbl enbart hestekrafft och hö.
hon var ganska tossig med det mesta och fungerade mycket bättre med enbart hestekrafft och ingen havre.

summan av kardemumman; inga tillskott :idea: .

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 004
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 280
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar