(Heslegårds) Rubin e Rubinstein

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare speedy
  • Startdatum Startdatum
S

speedy

Har hört att han köpts till Sverige. Ser att han på senare tid tävlats av Patrik Kittel. Någon som vet något om detta - ska han användas i svensk avel mm?

Sv: (Heslegårds) Rubin e Rubinstein

speedy skrev:
Har hört att han köpts till Sverige. Ser att han på senare tid tävlats av Patrik Kittel. Någon som vet något om detta - ska han användas i svensk avel mm?

Såg honom på Strömsholm i våras och tyckte att han såg mycket trevlig ut. Vem skulle ha köpt honom?

...det är det jag inte vet - har nog läst om det på någon dansk sida (att han skickats till Tyskland för försäljning osv). Hoppas någon annan vet mer...

Han finns i Sverige och jag kommer att betäcka ett sto med honom i år. Han har inte varit här så länge än att alla papper har blivit klara.
Eventuellt kommer han att verka naturligt så han kommer igång i år, behöver ju inte vänta på alla tester då.

Hej hej!! Kunde inte låta bli att svara på ditt gamla inlägg som jag hittade. Men nu är jag säkert lite sent ute... Jag tränar nämligen för Gustaf Johansson som köpte Heslegårds Rubin av Patrik Kittel.
Rubin finns i Ängelholm o verkar inom aveln där. Jag ahr själv fått ett fantastikst hingstföl efter honom i år! :)
Ja som sagt, du har säkert redan fått svar på denna frågan men jag tänkte skriva ändå så du får lite info.

Såg honom på Strömsholm i våras och tyckte att han såg mycket trevlig ut. Vem skulle ha köpt honom?

Hej hej!! Kunde inte låta bli att svara på ditt gamla inlägg som jag hittade. Men nu är jag säkert lite sent ute... Jag tränar nämligen för Gustaf Johansson som köpte Heslegårds Rubin av Patrik Kittel.
Rubin finns i Ängelholm o verkar inom aveln där. Jag ahr själv fått ett fantastikst hingstföl efter honom i år!
Ja som sagt, du har säkert redan fått svar på denna frågan men jag tänkte skriva ändå så du får lite info.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 546
Senast: Migo
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: lil-sis
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
615
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka