Herzensdieb eller Silver Moon

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mydia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 541

mydia

Trådstartare
Jag har betäckt mitt sto med Herzensdieb och är lite nyfiken om det finns någon mer därute som använt honom eller vet någon som har gjort det. Valet stod mellan honom och silver Moon som också är trakehner. Jag tyckte att Herzensdieb verkade så komplett, fin extriör, rör sig trevligt och hoppar bra.
Vore roligt om det finns någon därute som betäckt med Silver Moon. Oavsett vilken av de två hingstarna ni använt kunde det vara roligt att veta varför ni valde just den hingsten.:) :)

Sv: Herzensdieb eller Silver Moon

Ingen annan här som betäckt med eller vet någon som använt sig av Herzensdieb eller Silvermoon,förlåt hade tyderligen skrivit namnet fel men nu ska det vara riktigt. :confused:

Jag var inne på silvermoon.....men min häst har inte godkändstam så folk prata massa.... orkar inte sånt. Så jag tävlar henne istället. Kanske köper en silvermoon häst istället. Finns endel i danmark.

Hej :) Jag vet en uppfödare som har betäckt med Herzensdieb och fått dräktigt. Stoet är ett fullblodssto e. Underworld xx ue. Nice Havrais och fick ett jättefint stoföl förra året e. Sandreo, som blev 4:a i fölriks :)

Jag vet faktiskt precis hur du känner det, jag hade det likadant och det trotts att mitt sto har godkänd stam men du vet i det här landet finns det många som följer jantelagen.Du vet, du ska inte tro att du är något och du skall inte tro att du har något att komma med så mitt råd till dig är sluta bry dig om dessa människor det är jobbigt i början men det lönar sig i längden. Vad är det för stam på ditt sto, har hon en god extriör, har hon något som du tycker är värt att föra vidare till en avkomma,vad har hon presterat och tänker du behålla avkomman för egen räkning, i så fall behöver ingen ondgöra sig.
Lycka till

Så roligt och just på ett fullblods sto det kan nog bli jättebra, jag har ju betäckt mitt bastanta Chapman sto med honom och hoppas givetvis att hon blivit dräktig. Tog sig stoet på första försöket?
Känner mig lite stressad eftersom stoet fölade i mitten på juni men ett försök till ska man väl hinna med i värsta fall.
Hon fick ett fint stoföl e. Quite Easy.

Det går kanske bättre om man ställer frågan så här, vad tycker ni om dessa hingstar är det något ni själva skulle tänka er att betäcka med.För eller emot spelar ingen roll alla åsikter är välkommna.
Jag har förstått att det inte är så många som använt sig av dessa två hingstar. :)

Det går kanske bättre om man ställer frågan så här, vad tycker ni om dessa hingstar är det något ni själva skulle tänka er att betäcka med.För eller emot spelar ingen roll alla åsikter är välkommna.
Jag har förstått att det inte är så många som använt sig av dessa två hingstar. :)

Jag hade gärna använt dem, men satsade på ett säkrare kort iom att mitt sto krånglade förra året. Särskilt H hade nog passat till min märr!

Jag förstår dig, jag stog också och vägde fram och tillbaka. Jag visste att jag bara skulle ha två försök att gå på eftersom stoet fölade i mitten på juni men nu är det gjort det är bara att hoppas att hon blir dräktig. Jag hinner ju pröva en gång till.
Vilken hingst valde du istället?

Jag förstår dig, jag stog också och vägde fram och tillbaka. Jag visste att jag bara skulle ha två försök att gå på eftersom stoet fölade i mitten på juni men nu är det gjort det är bara att hoppas att hon blir dräktig. Jag hinner ju pröva en gång till.
Vilken hingst valde du istället?

Don Primero. Nu är stoet svårt skadat efter en transportolycka, så jag vet inte hur jag ska forsla henne till seminstationen när såren är läkta igen... :crazy:

Vi har betäckt vårt Bernstein-sto med Silvermoon. Dräktighetskoll om en vecka. Bra brunst , bra sperma och bra tidpunkt så jag har goda förhoppningar. Stoet har föl vid sidan.

Don Primero är ju en jättebra hingst, hoppas att hon är dräktig och att du får ett fint föl nästa år. Synd att ni varit med om en olycka men jag hoppas att det löser sig till det bättre.

Det kan nog bli bra med Silvermoon på ett Bernstein sto, fölade ditt sto sent eller tidigt och vem är pappa till fölet? mitt sto fölade ju rätt så sent så jag får ju bara två försök men hoppas att hon blivit dräcktig,hon ska kollas den 25/7. Kom ihåg att skriva en rad om hon är dräcktig. Herzensdieb hade också bra sperma och stoet hade släppt sitt ägg på måndagen ,jag avskyr att seminera på fredagar det är bättre om man kan seminera varannan dag om så skulle behövas. På en helg är det ju svårt att veta när ägget gett sig iväg, men det bästa är så få semineringar som möjligt.
Lycka till och hoppas att det blir ett föl nästa år.

Vårt sto har föl e. Alferez IV vid sidan, en PRE-hingst.
Iberica%20004litenjpg.jpg

Hon fölade i slutet av maj. Men blev ej seminerad på 30-dagarsbrunsten då hon var infekterad. Hon brukar vara lätt att få dräktig så jag har gott hopp. Hon seminerades oxå en fredag, så man vet ju inte hur bra träff det blev...Ska meddela hur det gick!

Verkligen ett fint föl du har fått är det en liten guling, i så fall grattis det är roligt med färger som inte är så vanliga. Själv lyckas jag bara få olika former av brunt oavsett hingstens färg. Det har varit två undantag 1st svart e.Alcatraz och en mörkt gulbrun e.Dardel. Underligt med tanke på att hon har massor med fuxar i familjen, både hennes mamma och mormor, morfar mormorsfar är fuxar- jag skulle faktiskt inte ha något emot en fux.

Ja visst är hon fin! Bork-färgad, eller det heter visst gulbrun nuförtiden. Men gul är hon iallafall! Lär väl dock bli en skimmel nästa år i fall det går vägen...

Var inte så säker det blir kanske en gulbrun till men förr hette nog den färgen som ditt föl har för bork precis som du själv säger, i vilket fall som helst så är det roligt med de här lite udda färgerna. Om mitt sto blir dräcktigt så får jag absolut en brun som vanligt.

Har du kollat ditt sto ännu,är hon dräktig med Silvermoon. Jag håller tummarna för dig. Min ska kollas nu på onsdag.

Jag fick i alla fall mitt sto dräktigt med Herzensdieb det är bara att hoppas att allt går bra och att det kommer ett litet föl till nästa år.

Hon var tom. Suck.. Har seminerat om henne idag med vår egen Alferez. Jag ska nog inte ha halvblodsföl...
Grattis till din! Lycka till!
ps, det stoet som jag seminerade på min station med Silvermoon är dräktig dock!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 635
Senast: iNHALE
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 878
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka