Herrskor för snegångare?

Luff

Trådstartare
Äldste sonen har ärvt min fantastiska gångstil och går på insidan av fötterna. Därav mördar han skor. Billiga dojor håller 1-2 månader. Han vill ju naturligtvis ha snygga lättare kängor nu på vintern även om jag tycker Blundstone vore lämpligt. Har ni tips på vettiga skor? Själv har jag löst det genom att köpa snygga ridskor men det finns inte i hans storlek. Hjälp.

Äldste sonen har ärvt min fantastiska gångstil och går på insidan av fötterna. Därav mördar han skor. Billiga dojor håller 1-2 månader. Han vill ju naturligtvis ha snygga lättare kängor nu på vintern även om jag tycker Blundstone vore lämpligt. Har ni tips på vettiga skor? Själv har jag löst det genom att köpa snygga ridskor men det finns inte i hans storlek. Hjälp.

Ni bör bägge två skaffa er iläggssulor till era skor som är utformade efter era fötter. Detta kan man få remiss till av familjeläkaren.

Har själv fått det nyss, i mitt landsting kostar dom 600:-/par för en vuxen person. Värt varenda krona!

Ni bör bägge två skaffa er iläggssulor till era skor som är utformade efter era fötter. Detta kan man få remiss till av familjeläkaren.

Har själv fått det nyss, i mitt landsting kostar dom 600:-/par för en vuxen person. Värt varenda krona!
Ok det får jag kolla upp.

Hej, jag och barna är också skapta på det där sättet:)
Nu när pojkens fötter slutat växa så har han haft samma ilägg i 3 år så dom är värda sina 600kr. Vi fick tag på våra inlägg hos en fotvårdare, där provades ilägget in och ilägget heter Superfeet.

Jag märker själv jättestor skillnad i hela kroppen när jag använder inläggen.
Samma här. Och jag går på insidan av fötterna.

Jag betalade 1000 kr för mina, utan remiss. Fick dessutom spara mina gjutningar som gjordes, så om jag vill ha fler par så behöver jag bara betala tillverkningen, behöver inte göra om hela undersökningen mm.

Stämmer in i kören och säger också att det är väldigt viktigt att han får hjälp med att gjuta inlägg till skorna, annars kan han få enorma problem med knän och höfter osv när han blir äldre. Jag har haft sulor när jag var yngre, och faktiskt så har mina knän rättat till sig någorlunda och fötterna har även anpassat sig efter sulorna och jag går inte längre så mycket på insidan. Och kör nu mer inte med inlägg längre.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 823
Senast: Salinero
·
Utrustning Vad har ni på vintern? Använder just nu blundstones jodphursskor året runt, har ett par i "normal storlek" som jag använder med par ett...
2
Svar
23
· Visningar
3 462
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar