Herre min skapare

Speciella_tina

Trådstartare
Alltså, nu är gränsen nådd!! Detta är nog det värsta jag sett på änge. Jag kan köpa att man klär hunden om den verkligen fryser, Lady har några funktionella täcken som används vid busväder. Helt sonika eftersom hon vägrar vara ute annars. Hon har tunn päls och lite underhudsfett och fryser vid dåligt väder.

Men här är fanemej gränsen nådd!!
http://www.fanzydog.se

Några hemska exempel

http://www.fanzydog.se/index.php?pa...60&category_id=19&option=com_phpshop&Itemid=1

http://www.fanzydog.se//index.php?o...&flypage=shop.flypage&product_id=119&Itemid=1

http://www.fanzydog.se//index.php?o...&flypage=shop.flypage&product_id=195&Itemid=1

http://www.fanzydog.se/index.php?pa...113&category_id=9&option=com_phpshop&Itemid=1

Fast Lady har faktiskt provat badrocken på ett hundparty! Vi gillade inte den. Det bästa var att försäljaren försökte lura i mig att den var bra om hon var blöt efter att ha badat i havet. Jaha? Och vad är det för fel på att soltorka?
 
Sv: Herre min skapare

Kjolen och pyjamasen ser jag väldigt lite användningområden för..

Men en badrock kanske ändå skulle vara praktiskt, tänk dig när man duschat min hund ( en grand danois på nära 90 kg ) så kan man klä på honom en badrock, helt perfekt...

Och tikskydd är väl inget ovanligt det heller...
 
Sv: Herre min skapare

Jag har funderat på en badrock till min hund, så slipper han drälla över hela lägenheten när han är nybadad. Men det är ju ett funktionellt plagg. Har inte mycket till övers för dessa plagg en del klär sina hundar i som om de vore dockor.
 
Sv: Herre min skapare

:p Tja, jag har aldrig haft några problem med att hunden dräller runt blöt, särskilt de korthåriga är lätta att torka av med en frottéhandduk.

Jag föredrar nog ett diskret tikskydd jag!!
 
Sv: Herre min skapare

Jag förstår tikskyddet! :) Det är ju som... jadzia(?) sa, att hon ett par gånger råkat ta ut en svart hund iförd ett svart tikskydd för kvällskissning. De där tikskydden glömmer man INTE att ta av, garanterat :D
 
Sv: Herre min skapare

Jo men det handlar ju om vad du föredrar inte att det inte är funktionella tillbehör?

Men kjolen m.m det är löjligt...
 
Sv: Herre min skapare

Men så har jag ju aldrig heller påståt att detta är en trå om ofuntionella plagg ;)

Jag menar bara att Jag tycker att det har gått för långt med pyntandet.

Sant dock om man glömmer ta av tikskyddet, själv behöver jag inte hangot, Lady tvättar både sig och golvet:D
 
Sv: Herre min skapare

Gud, en badrock hade jag velat ha. Skönt att ta på hundarna när dom badat.
Men faktiskt ännu bättre på sommaren. Lägga dom i en hink med vatten och sen ha på under promenaderna när det är som varmast. Hela förra sommaren fick vi ha en blöt handduk på greyhounden så fort vi skulle vara ute länge. Han är otroligt värmekänslig. Tänk vad skönt med ett täcke. :D
 
Sv: Herre min skapare

Gud, en badrock hade jag velat ha. Skönt att ta på hundarna när dom badat.
Men faktiskt ännu bättre på sommaren. Lägga dom i en hink med vatten och sen ha på under promenaderna när det är som varmast. Hela förra sommaren fick vi ha en blöt handduk på greyhounden så fort vi skulle vara ute länge. Han är otroligt värmekänslig. Tänk vad skönt med ett täcke. :D

Det måste jag erkänna var lite fiffigt!!! Fast det är nog lättare att bara sätta fast en handduk med en elastisk gjordd på honom, den var nämligen inte så elastisk och lättpåklädd....
Bild på Lady i badrock finns här: http://tinula.blogg.se
 
Sv: Herre min skapare

Eller så binder man upp dem i deras liggplats tills de torkat :idea: Mina hundar skulle bli rätt frustrerade om de inte fick ligga och slicka sig när de badat pga en blöt trasa liggandes på pälsen ;)
 
Sv: Herre min skapare

Ja det finns ju hundkläder och så finns det hundkläder. Har ingenting emot funktionella plagg så som vinterjackor, täcken och varma tröjor. Men min gräns går vid klänningar, skor och andra "dockkläder"

Men någon som får mig att höja på ögonbrynen är priserna! Hur mkt är folk beredda att betala eg?? Är så billigt att sy själv - itne spec svårt heller. Ok man behöver lite träning :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Herre min skapare

Jag tycker också att det går lite överstyr med alla dessa mså nattlinnen och annat de kan ha på sig, de små liven! Men badrock måste jag erkänna att stora pojken ska få här :o , han har en förmåga att efter både bad, regn/snöiga promenader skaka av allt det blöta överallt, och det är ett skit att torka rent...... Dessutom är han i blött tillstånd ganska frusen, och vill ligga under täcket i soffan, och det blir ganska surt om han inte är inlindad...


Jag ska sy min själv dock, av min gamla frotte´rock!
 
Sv: Herre min skapare

*kl*

Jag har faktiskt aldrig sett en hund iförd klänning på stan.
Galna tv-program räknas liksom inte...
Kan inte tro att det är så vanligt.
 
Sv: Herre min skapare

Badrocken var iofs rätt söt och lite användbar (dock inte för min hund, hon badar max 2 ggr/år). Men jag skulle aldrig i livet tvinga på min hund en sådan. Fryser gör hon på vintern (italienare) så när det är blåsigt eller kallare än -5 så blir det täcke. Men hon gillar det inte.

Det värsta jag någonsin har sett var ett tikskydd i formen av ett par rosa spetstrosor med svarta kanter. Såg riktigt sjukt ut. Kombinera det med ett av de där halsbanden som fanns i en av länkarna där det står "sexy" på. Fullständigt obegripligt och rent av perverst.
 
Sv: Herre min skapare

Jag vet inte riktigt vart du bor, men runt storstäderna är det en rätt vanlig syn med skor och "sparkdräkter" på sina dvärgvovvar.
 
Sv: Herre min skapare

Men vad menar du med "vanligt"? Jag bor i Stockholm och har kanske sett det en till två gånger. Skor har jag aldrig sett med undantag vid tassskador.
 
Sv: Herre min skapare

Jag bor mitt i stockholm. Alltså centralare än de flesta:D
Skor har jag bara sett i affärerna, annars är det vanligast med ett täcke eller möjligtvis (sett kanske två?) nån form av stickad tröja när det som idag blåser små:devil: ute.

Förövrigt fick jag en tröja till min hund av en kompis när jag fick henne. Kul grej, men inget som används eller behövs.
Tror mycket såna prylar är sånt som ges bort som presenter, men sällan används.

*bara en gissning, men men....*
 
Sv: Herre min skapare

+Kanelbulle:
Jag har sett det vid ett flertal tillfällen när jag besökt sthlm, och då menar jag skor och hela baletten...

Oftast är ju dessa hundar nerpackade i väskor eller i famnen, det är sällan man ser dom trippa runt på sina egna ben
 
Sv: Herre min skapare

Kan hålla med dig, dock så ser jag skor som funktionella. När jag tar in min tik i stan vågar jag inte släppa ner henne på många ställen, varför? Glas. Då tror jag nog att skor skulle komma till användning. Hittar jag bara ett sett som inte är babyblå, babyrosa eller ser gräsliga ut lär det bli nästa inköp!
 
Sv: Herre min skapare

På ett sätt kan jag förstå det (väskbärandet).
Jag skulle inte låta min vavva (om jag hade en) befinna sig på marken i tunnelbana, på gator med mycket folk mm.
Min hund modell större råkar dagligen ut för att folk inte ser henne osv, och håller på att trampa/snubbla på henne. Är det en vavva el dyl blir det ju bara en blöt fläck kvar.
Stockholm är helt enkelt för packat med folk för att det ska vara säkert för en alltför liten hund att vistas på marken.

Det jag inte gillar är generaliserandet.
De flesta tror jag inte pyntar ut sina hundar i prinsessklänningar.
Och så länge de sköter sina hundar, rastar dem, aktiverar dem osv,
så kan jag inte påstå att det stör mig. :)

Det känns definitivt inte som en trend, snarare som att
folk kanske klär ut hunden en gång per år, förslagsvis julafton.

men jag kan lova dig att detta:

Manfredleopard.jpg


inte är någon vanlig syn. Ens på östermalm. ;) :D
 

Liknande trådar

Trav Jag är på jakt efter en träningssele med en bred däckel. Hästen i fråga är en relativt bred kallblodstravare med normalstor manke. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 571
Senast: via
·
Utrustning precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- kostar över 1000:- annars. tänkte ifall nån...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: NightRain
·
Utrustning Har varit supernöjd med Amigo Insulator 150 g men hästen är lite väl hårdhänt så hade velat ha ett i princip likadant fast med lite...
Svar
14
· Visningar
2 818
Fälttävlan precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- hon hade köpt dom för 1200:- dom är sprillans nya...
Svar
4
· Visningar
3 199
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp