Herre min skapare

Sv: Herre min skapare

På ett sätt kan jag förstå det (väskbärandet).
Jag skulle inte låta min vavva (om jag hade en) befinna sig på marken i tunnelbana, på gator med mycket folk mm.
Min hund modell större råkar dagligen ut för att folk inte ser henne osv, och håller på att trampa/snubbla på henne. Är det en vavva el dyl blir det ju bara en blöt fläck kvar.
Stockholm är helt enkelt för packat med folk för att det ska vara säkert för en alltför liten hund att vistas på marken.

Det jag inte gillar är generaliserandet.
De flesta tror jag inte pyntar ut sina hundar i prinsessklänningar.
Och så länge de sköter sina hundar, rastar dem, aktiverar dem osv,
så kan jag inte påstå att det stör mig. :)

Det känns definitivt inte som en trend, snarare som att
folk kanske klär ut hunden en gång per år, förslagsvis julafton.

men jag kan lova dig att detta:

Manfredleopard.jpg


inte är någon vanlig syn. Ens på östermalm. ;) :D

Jag har varken generaliserat eller tyckt att det är fel att bära sina små hundar genom stora folkmassor...

Poängterade bara att jag sett det relativt ofta när jag har varit i sthlm..
 
Sv: Herre min skapare

menade inte att låta gnällig!:D

Det finns nog ovanligt mycket små hundar i Stockholm, mycket beroende på att större grönområden ligger utanför stan, samt att
folk faktiskt köper just sällskapshundar i hyfsat stor utsträckning, och de flesta av dessa är hyfsat små.
En liten hund behöver ofta inte motion i samma utsträckning som en stor, vilket folk verkar ha tagit till sig. Att en malle behöver mer av allt än en vavva, är uppenbart för många. Antagligen därför man ser så många stora korsningar på hundstallen, och färre på stan numer.
Jag är mer irriterad på alla ouppfostrade småhundar, än de med kläder.:D

För utbjäbbade av en liten hund, det blir vi dagligen...:D
 
Sv: Herre min skapare

Jag vet inte riktigt vart du bor, men runt storstäderna är det en rätt vanlig syn med skor och "sparkdräkter" på sina dvärgvovvar.
Jag bor i Stockholm och arbetar på Östermalm, och jag måste faktiskt hålla med Bullen ang småhundar med kläder. Har nog faktiskt aldrig sett dessa klännningar/kjolar/sparkdräkter/etc, utan enbart täcken och möjligtvis tröjor, som ju faktiskt verkar ha en funktion - nämligen att hålla hunden torr eller varm. Aldrig heller har jag sett några skor.

I Humlegården rastas många, många hundar av varierande ras och storlek och inte heller där har jag stött på några påklädda under mina lunch- och eftermiddagspromenader. Än så länge. Vi får väl se vad vinterkollektionen har att erbjuda, om det blir några tjusiga "leopardpälsar" som i Bullens inlägg :D
 
Sv: Herre min skapare

Här är är vi inte rädda för glas i tassarna, då pojkvännen bor på landet och DPn nästan aldrig är inne i stan/orten. Däremot så blir vovven så himlarns kall om tassarna att han efter en stund inte vill gå längre när det är snö ute. Om det inte vore för de kalla tassarna skulle han kunna vara ute bra mycket längre snöiga vinterdagar, för han fryser knappt i övrigt. Så där skulle skor kanske också kunna fungera. Och vara funktionellt ;)
 
Sv: Herre min skapare

Som skrivet ( för 100:ade gången ) :p jag har faktiskt stött på det ett antal ggr när jag varit i sthlm ( vilket jag ändå är rätt ofta )

Det är inget jag bara hittar på, så att hålla med B ang detta är liksom lönlöst för jag har sett vad jag sett .. ;)
 
Sv: Herre min skapare

*kl*
Satt och förfasades över den där sidan här om dagen.

De har tom MORGONTOFFLOR!!!!
Väääääääldigt användbart :smirk:
 
Sv: Herre min skapare

I believe you! :p

Var mer min tankegång som gjorde att jag skrev att jag höll med Bullen, för jag har faktiskt aldrig tänkt efter när det gäller dessa påklädda hundar, hur ofta det egentligen är man ser dem. På många låter det ju faktiskt som att var och varannan hundägare kring Stureplan har sin hund klädd i en rosa klänning. Men nu fick jag tänka efter och kom fram till att näe, jag har nog faktiskt aldrig sett en hund klädd i andra kläder än täcke och tröja.

Se det mer som "högt tänkande" (nedskrivet tänkande snarare...) från min sida. Och en konfirmation av Kanelbullens bild av Stockholmshundar ;)
 

Liknande trådar

Trav Jag är på jakt efter en träningssele med en bred däckel. Hästen i fråga är en relativt bred kallblodstravare med normalstor manke. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 571
Senast: via
·
Utrustning precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- kostar över 1000:- annars. tänkte ifall nån...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: NightRain
·
Utrustning Har varit supernöjd med Amigo Insulator 150 g men hästen är lite väl hårdhänt så hade velat ha ett i princip likadant fast med lite...
Svar
14
· Visningar
2 818
Fälttävlan precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- hon hade köpt dom för 1200:- dom är sprillans nya...
Svar
4
· Visningar
3 199
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp