Hermanstorp

Sv: Hermanstorp

Min NF-ponny Dimmans Eros RNF 182 var där, trea i P90. Någon som såg honom? Någon som har foton?
Nu är han kvalad till CNCP* :D

I dag var det dags för mörkgrå i 100 klassen.. Det började med att jag red fel 2 ggr i dressyren :o Sen hade vi ett skitpet i hoppningen. Inför terrängen blev han lite överladdad så vi kom inte iväg i startfållan utan han reste sig och snurrade runt, sen kom vi iväg iallafall och hoppade 1.2.3 jättefint.. vid nr 4 tog han bettet och sprang vid sidan så jag fick lägga en volt.. resten flöt fantastiskt bra.. förutom att jag GLÖMDE hinder nr 9 :o:o

Hur många ggr kan man rida fel på en dag :angel:

Vi fick ett supersprång på hinder nr 11 iallafall, vilket kändes bra :) Banan idag var fantastiskt bra och rytmisk!

556077_10150822040541493_546486492_9767009_1923508428_n.jpg

Hahaha svenska mästerskapen i felridning :) Va synd att det blev så tokigt! Men skit i det, man ska ta de bra erfarenheterna med sig och lämna de dåliga i graven eller på annat lämpligt ställe där man kan hoppa över dem nästa gång :D

Såg din hoppning och det såg fint ut :)

Min polack levererar som vanligt och jag red bättre i hoppningen än i Mantorp även om det inte är som på träning :D

Jag har ont i magen för A :(

Fö har vi långt kvar.......

Ja usch :cry:

Jag gick ju terrängbanan vid det tillfället, såg tack och lov inte själva händelsen.

Japp och jag såg Er i vattenhindret :D Grattis till en bra tävling :bump:

Ja hoppas hon är OK. Bara för vi började prata risker i en annan tråd... Läste att hon vaknade på väg till sjukhuset iaf.

Fick nöjet att sitta på hinder hela helgen med Connemara. Fint väder, fina hästar. Blev så sugen på att rida själv. Men får nog säga ändå att galopp känns säkrare. Hade nog hellre ridit steeple än hoppat än del hinder på fälttävlan. Är så imponerad! :)

Gabby, det var * ponny och H100 :p `Hästarna såg ut att hoppa det bättre än ponnyerna, ryttarna verkade skiträdda men det förstår jag!

Fast när du står framför ett riktigt steeplehinder, inte de bleka varianterna som finns här i Sverige, så får du nog lite lätt skakiga ben även där ;)

Jag la till de saknade centimetrarna på det största hindret på Strömsholm för ett par somrar sedan. Blir sällan skakig i benen men jag är fruktansvärt imponerad av de som rider det riktiga Grand National (eller löpet på Irland samt något mindre känt i Ungern eller Rumänien). Och lägger man till hur långt själva hoppet dessutom är så... ...tja, Bob Beamon (först i världen över 8.90 någon gång på 60-talet) gå och hoppa i någon annan sandlåda...

Men samtidigt känns det "enklare" med Steeple ändå. Vill väl inte starta någon diskussion men inom fälttävlan så är det hela tiden anpassa tempot efter banan. Man hoppar lågt, hoppar högt, hoppar upp och hoppar ner (utan fallskärm). Inom Steeple´n (om jag får citera Henrik Engblom) så är det "bara" att sänka sig ner mot hästen när hindret kommer och sträcka på benen när man landat på andra sidan... :angel:

Den ende jag vet som rider galopp, steeple och även fälttävlan idag är vad jag vet Nathalie Mortensen. Finns det någon mer?

Hur som helst, är grymt imponerad!

Senast ändrad:

Gabby, det var * ponny och H100 :p `Hästarna såg ut att hoppa det bättre än ponnyerna, ryttarna verkade skiträdda men det förstår jag!

Dom * hästarna hoppade det på söndagen + 100 häst, ponnyerna såg jag överhuvudtaget inte alls på Lördagen.. Men sådana hinder brukar ju hoppas väldigt väl.

Var satt du på söndagen? Du kunde väl ropat ut där efter hinder nr 8 vart jag skulle.. nu är det ditt fel att jag glömde hinder nr 9 :devil:

Jag gör ;) och häckarna på strömsholm är ingenting i jämförelse även om du lägger till några cm på höjden. De riktiga häckarna är styvare (går inte hatt hoppa igenom), högre och bredare och inte sällan med nivåskillnad i landningen eller gravar före eller efter.

Men FT på högre nivå är verkligen imponerande, det håller jag med om! Jag rider oxå hellre steeple än svår ft! :)

Jag satt på nummer 2 (i din klass) och eftersom du snodde en lucka och stod på pappret efter hann jag inte kolla så att det VERKLIGEN var du, så jag vågade inte heja :D

Jag kan ta på mig ansvaret att du missade ett hinder om det känns bra för dig :angel:

Senast ändrad:

Nåja om du satt på nr 2 så slipper du bli beskylld.. lite lååångt bort från hinder nr 9 sas.

Du borde väl sett Pärlan dansa runt i startfållan ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapsveteranen Niklas Lindbäck visade klassen när det reds trestjärnig fälttävlan hos Hermanstorps Kör- och Ridklubb i helgen.
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
43
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka