Hermanstorp

Sv: Hermanstorp

Ja såklart till häst.. du ska inte lyssna så mkt på mammaberg och dom där andra ;)

Ljusgrå går debutant på lördag och mörkgrå lätt på söndag.

Jag ska inte svära i kyrkan men tycker faktiskt det är roligare att åka på hopptävlingar :o

Nu ska dom gå här och sen ska ljusgrå gå debutant nästa helg oxå i Askim och hör och häpna bara 20 minuters resväg så det kan man inte missa ;) Sen blir det inte fälttävlan på ett bra tag utan bara hoppning för hela slanten. Nästa fälttävlan blir nog styringe i slutet av juli med båda och kanske någon mer detta året. Ljusgrå ska matchas mot Champion of the youngsters i hoppning i slutet av augusti men kan behöva lite terräng emellanåt för att bygga upp mod och självförtroende :)

Ja såklart till häst.. du ska inte lyssna så mkt på mammaberg och dom där andra ;)

Ljusgrå går debutant på lördag och mörkgrå lätt på söndag.

och mammaberg säger: vi tror på det när vi ser det. Men det verkar lovande med sol och värme.
Annars är det för kallt, för regnigt, för blåsigt, för mkt startande, för lite startande, för fisigt, för xxx... :p
Å andra sida kan det bli för varmt och ta för lång tid.

Jmfr med hopp... jodu hoppningarna vi är på nu med 100 startande/klass är INTE roliga :crazy:

Jag (noob med gryende terräng-intresse) skall dit på lördag, med kamera! Grannen skall hoppa, vet dock inte vilken klass...

och mammaberg säger: vi tror på det när vi ser det. Men det verkar lovande med sol och värme.
Annars är det för kallt, för regnigt, för blåsigt, för mkt startande, för lite startande, för fisigt, för xxx... :p
Å andra sida kan det bli för varmt och ta för lång tid.

Jmfr med hopp... jodu hoppningarna vi är på nu med 100 startande/klass är INTE roliga :crazy:

hahaha.. det ska regna i morgon. Det är ju så faktiskt mammaberg att ni får tävla mer häruppe så får ni träffa mig ;) På dom hopptävlingarna med stora klasser rider jag bara en klass om dagen serru så blir inte dagarna så långa.. eller så rider jag 50 meter bort och är med på våra unghästhoppningar på onsdagar mkt smidigt :idea:

Jag (noob med gryende terräng-intresse) skall dit på lördag, med kamera! Grannen skall hoppa, vet dock inte vilken klass...

Är hon över 18 ska hon rida 90 klassen.

Ååå käckt med kamera , om du vill så ta kort på den stora snygga vita hästen som har startnr 420 :)

*kl*

Jag är hindervakt lördag o söndag. Min kära mor är såklart där sina typ 20 h/dag (hon har självklart inte kommit hem ännu) som hon varit senaste veckan ungefär. Hennes häst saknar henne!

Nä, inge regn. Jag VÄGRAR packa ett enda vattentätt plagg.

Vi rullar snart sakta nedåt.

Jag hann inte med att fota så många fler än 'mitt' ekipage, men nog mötte vi er på vägen från terrängen? :d

420.jpg

Hur gick det för er som startade?

*kl*

Härlig dag!! Fick sitta på grav med häck i PCNC*, halv coffin i P90, vit låda med ris i P80 och halv coffin i H90. Känns som att gravar och häckar var våra hinder idag :D Mycket intressant och bitvis väldigt imponerande ridning :bump:

Fälttävlan är fan bäst :bump: :banana:

En skur på slutet..? himlen öppnade sig när jag hade ridit halva terrängbanan :D

*kl*
Ljusgrå skötte sig idag med en felfri hoppning och en fin terrängrunda med tidsfel :) Dressyren hmm, hmm, hmm :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapsveteranen Niklas Lindbäck visade klassen när det reds trestjärnig fälttävlan hos Hermanstorps Kör- och Ridklubb i helgen.
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
43
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka