Here we go again!

Sv: Here we go again!

Jag tror inte att fler "hundmänniskor" går med i "trenderna" med kläder etc. utan att det mer handlar om trendkänsliga icke hundägare som inte förstår innebörden av att ta hand om en hund.

Dom som haft hund i flera år håller sig nog i samma skog dom gått i hela tiden :D

Senast ändrad av en moderator:

Raven skrev:
Jag tror inte att fler "hundmänniskor" går med i "trenderna" med kläder etc. utan att det mer handlar om trendkänsliga icke hundägare som inte förstår innebörden av att ta hand om en hund.

Dom som haft hund i flera år håller sig nog i samma skog dom gått i hela tiden :D

:bow: :bow: :bow:

GaurdianAngel skrev:
Absolut inte! :) Dessa välklädda fina små hundar kanske har en fräck garderob som är anpassad för lera och vilda skogspromenader också, vem vet! :) :D Likaväl som att jag inte springer i skogen/på klubben med militärbyxor utan helt vanliga jeans, trots brukshundar. :banana:
*dubbelpost*

se nedan! :)

Inte bara matte & husse skall väl ha trendriktiga och praktiska kläder i skogen?

Senast ändrad:

GaurdianAngel skrev:
Absolut inte! :) Dessa välklädda fina små hundar kanske har en fräck garderob som är anpassad för lera och vilda skogspromenader också, vem vet! :) :D Likaväl som att jag inte springer i skogen/på klubben med militärbyxor utan helt vanliga jeans, trots brukshundar. :banana:
hahaha, min ena hund har ett regnställ!!

Lille schnauzern skall också få ett så att han kan spåra utan att förstöra sina fina benhår! (genom att jag kammar bort hår + tallkvistar)

Vilken färg tycker ni att han skall ha? Gamla hunden har har galonställ i blått, men lilleman kanske skulle ha en fräsigare färg? :cool:

Håller helt med.

För övrigt är nog jag en såndär som köper hund minst lika mkt för egenskaperna som för utseendet (jag vill ha en ful hund lika lite som jag vill ha en ful pojkvän om ni förstår liknelsen, med ful menar jag såklart det som jag personligen tycker är fult)
och här är det många, långa skogspromenader +ridturer och träning på brukshundsklubben som gäller (för en sån ras har jag). Men ett vintertäcke/regntäcke för en frussen hund är inte helt fel :D

Raven skrev:

Kan inte annat än: :bow: :bow: :bow:

*lånar knapp*
Jag har valt kommande vovves ras av bla utseendeskäl. RR är bara så vackra :love:
Men sedan har jag också valt en rasen efter deras mentalitet och aktivitet. Jag har satt mig in i vad rasen kräver och funderat över hur jag kan implementera det i mitt liv och om det finns tid. Jag anser efter mycket övervägande att jag har utrymme för denna typ av hund och att jag har tillräckligt med stöd och hjälp från kunniga hundmänniskor. Jag finner en hel del av det rasen kan användas till mycket intressant och vill gärnaanvända mig av det. Jag är en aktiv människa och anser mig kunna aktivera hunden fullt ut.

Så mig stör det inte så mycket att folk väljer ras för utseendets skull om de sedan väljer att anpassa sig efter rasen så hunden får sina aktivitetsbehov täckta
Däremot de som köper på sig husdjur oavsett sort bara för att ha ett och de är gulliga tycker jag är förkastligt. Men det finns hästägare som gör lika dant :angel:

Vad gör man?
Grönt kort?
Körkort hos SBK?

Apo

Jag kan nog bara hålla med. En annan sak jag irriterar mig på är en del människor som tror bara för man är ute på landet så är det bara släppa hundar vind för våg och har nada kontroll på sin hund . :mad:

vacasso skrev:
Haha, jag har uteslutit flera :D

Jag har uteslutit många :crazy:

Å andra sidan så valde jag först ut alla hundraser som passade för mig bland egenskaperna. Sedan när allt tänkande var gjort hade jag 2 raser kvar som skulle passat mig. Då väljer man ju såklart den sötaste :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka