G
GaurdianAngel
Får be om ursäkt för att dessa ämnen tas upp igen.
Ämne 1: Jag blir såå trött på folk som inte köper hund för dess egenskapers skull utan går på utseendet.
Sitter just nu och bläddrar i en vovve- tidning som en kompis så snällt kom förbi med. Där har de en sida med intervjer på hundägare och deras hundar.
Tex har vi S som har en Basset Griffon. Jag citerar: "Jag valde honom bara för att han var så söt. Det kanske blev lite tokigt, för basset är ju en jakthund och jag är ingen jägare. Han får jaga mig, men det räcker inte alltid, så han smiter. Jag har fått hämta honom både här och där genom åren. Men han är en helt underbar hund!"
Undrar om hunden tycker ägaren är lika underbar? :smirk:
Ämne 2:
Sedan finns det vidare artiklar om hundcafé där de går att köpa papuccino till sin hund.
Hur man kan åka med sin hund på wash & go som finns på bensinmackar.
Vart man kan köpa senaste hundmodet i klädväg, smycken, väskor, nagellack.
m.m. m.m
Vart tog det gamla hederliga hundlivet vägen???? De där när man drar på sig stövlarna och tar en rejäl promenad i skogen en höstdag! Eller när man drar på sig träningskläder och åker upp till klubben för en rejäl genomkörare. Existerar detta inte längre? Är det bara jag som envisas med att mina hundar ska jobba och inte sitta hos frisören och sedan gå på manikyr, shoppingrunda för att sedan avsluta dagen på ett mysigt café med en smaskig papaccino?
Det enda vettiga i denna tidning var faktiskt Doga-yoga. Där får stressade hundägare och hundar lära sig att stressa ner och hitta ett lugn. Eller som det kallas på bruksspråk - passivitetsträning.
/G.A som heller befinner sig i skogen än sitter på hundcafé