Henk Nooren hoppar av

Sv: Henk Nooren hoppar av

Lite upprättelse för Peter Eriksson.

jo, jag tycker fan att efter denna mästerskapsflopp så kan han faktiskt lika gärna gå...

Men det var väll knappast bara Henks fel heller?

Visst jag hellre sett ett annat lag redan i samband med uttagningen.
Hade gärna sett att Peter hade fått rida samt Royne, RGB och Maria.

Men som sagt, var ju knappast bara Henks fel...

Tja det var han som tog ut laget :angel:

Hade personligen inte valt Malin före Peter speciellt eftersom Flippan inte har visat någon vidare form i år.

Visserligen, men om han hade kunnat förutspå att det skulle gå så med laget som togs ut så hade han nog valt en annan sammsättning.

Och ja, sverige har ju lyckats fått en hel del framgår TACK VARE Henk också.

jag anser att det är hans jobb att försöka förutspå hur det kommer gå för ekipagen så att han kan välja de bästa..

tycker det är rätt att han avgår, hur ska ryttarna kunna lita på honom efter detta?
sen är det bra för honom att han kan skylla på att han har mycket att göra.

nej, inte till 100 %. men han bär absolut huvudansvaret och jag tycker att han i och med detta visade att han har nog gjort sitt på en så inflytelserik plats i det svenska landslaget.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Henk Nooren, som tränade det svenska hopplandslaget mellan 2001 och 2006, blir ny förbundskapten för Frankrikes hopplandslag...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
831
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DN) Linda Heed imponerade när Stockholm Horse Show startade i Globen på fredagen. I hoppklassen tog hon med östgötahästen Touch den...
Svar
0
· Visningar
722
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DN) En av de största inom svensk travsport har avlidit. Sören Nordin fyllde 91 år på fredagen, natten till lördagen slutade hans...
Svar
0
· Visningar
845
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30