Jag hade hemstäd för flera år sen, var jättebra. Det blev ju rent på ett helt annat sätt än när jag själv städar så även underhållet blev lättare.
Skulle gärna ha det nu men prioriterar pengarna till annat. Men jag städar liksom aldrig lister osv så hade varit nice att leja bort allt sånt lite mer grundligt.

Jag hade hemstäd för flera år sen, var jättebra. Det blev ju rent på ett helt annat sätt än när jag själv städar så även underhållet blev lättare.
Skulle gärna ha det nu men prioriterar pengarna till annat. Men jag städar liksom aldrig lister osv så hade varit nice att leja bort allt sånt lite mer grundligt.

Det går ju att unna sig en vårstädning eller julstädning, och få de där extragrejorna genomgångna. Det blir rätt mycket gjort om en plockar undan innan, är min erfarenhet.

Jag som har jobbat med lokalvård tidigare känner att efter den här tråden är jag också sugen att anlita någon annan som städar hemma åt mig 😂 jag "storstädade" i helgen, och fan vad drygt det är att damma, dammsuga och torka golven när man gör det typ var fjärde månad :cool: (jag torrmoppar vanligtvis för att få bort löst smuts). Trodde det skulle vara dyrare men kan ju helt klart vara värt det. Har inte heller så stort hus så borde inte ta så lång tid/kosta så mycket.

Jag har hemstäd varannan vecka och kör robotdammsugaren vid behov däremellan. Numera är barnet vuxet och utflyttat och pälsiga katten gått hädan men har fortsatt med denna underbara tjänst likväl.

Makens bidrag till städning finns inte så det blir inte heller något bekymmer för mig genom den här hjälpen, samt, det bästa av allt, städningen blir verkligen av regelbundet och det är alltid tillräckligt städat hemma så behövs inga panikinsatser för att någon ska svänga förbi eller så.

Gör väldigt gott för det egna välmåendet och den egna stressnivån.

Vi bor på 150 kvm och har städning var 14e dag. Två barn, en hund och två stökiga föräldrar :angel: 3,5 timme per gång håller de på och vi betalar runt 1750 per månad (alltså för två gånger) efter RUT. Alltså lite dyrare än många andra här, men vi är oavsett vad SÅ NÖJDA. Jag vill inte tänka tillbaka på irritationen och stressen jag kände innan! Vi har nog haft i ett år nu ungefär och det är fantastiskt.

Jag är förvånad över att det är så billigt ändå, trodde det skulle kosta mer. Mina vänner som har hemstäd bor i en två medan vi bor i ett hus så det har inte riktigt gått att jämföra. Mycket bra överraskning! 😁 Kul att du är så nöjd också.

Vi har ett par rum som vi knappt använder så jag tänker att där behöver inte någon städfirma vara, vi har dessutom bara ett badrum vilket jag antar underlättar. Min sambo är dock emot städhjälp, oklart varför eftersom har är lika dålig på att städa som jag. Får se om jag kan övertala honom ☺
Min man har genom åren tyckt att vi kan städa själva. Då kniper jag igen munnen - svarar ’glöm det’ och ser till att jag betalar räkningen!

Liknande trådar

Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
797
Senast: Kirre
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 919
Senast: Tiffany
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka