Hemsk tränare!

C

CCorneliaa

Hjälp!:eek:
Var hos en tränare med hästen för några dagar sedan och det var en HEMSK upplevelse.
Jag började rida men sedan kom tränaren dirket fram och sa:
-Jag måste pröva hästen innan jag kan hjälpa dig.
Okej tänkte jag, man måste ju veta hur hästen lyssnar på hjälperna och hur utbildad den är.
Tränaren sitter upp och börjar genast saxa ner hästen "på tygeln" (under hand)! Ponnyn blir sparkad och slaken med spöet samtidigt som tränaren sågar ner den på bettet.
H*n sitter sedan av och säger åt mig att göra samma sak!!! :eek:

Har ni varit med om någon värre tränare?
Dessutom blev hästen dyngsur av svett och det droppade om den!
I slutet säger även tränaren, hästen är inte svettig av att jag arbetat den hårt, han är bara rädd!!! :confused::eek::mad::(:crazy:

Sv: Hemsk tränare!

jag skulle tagit hästen o dragit...bums :crazy: anmäl fanskapet eller nåt så inga andra råkar ut för samma sak!:eek::eek::cool::mad:

rädda barn är snälla barn brukar man ju säga (på mitt jobb)... så va fan, rädd häst = bra häst?

allvarligt, vilken idiottränare... synd att du och din PONNY fick uppleva det :(

Fy fan säger jag bara !
Varna folk för att åka dit. Som andra folk säger,
Anmäl! Om det går..Stakkars dig och din lilla Ponny
ush tänk om man bara står och ser hur någon gör ens ponny illa!
Usch..! :eek:

Jag har sett samma på nära håll, då var tränaren en hon och skulle promt "provrida" innan för att "känna efter",att anmäla är svårt, tyvärr, särskilt om man inte har vittnen utan är själv.

Nämen gud :eek::eek::eek: vad FINNS det för människor egentligen ?! Jag hade nog blivit så förbannad att jag direkt slitit av människan från hästryggen o stampat på honom/henne :mad: Sa du inget till "tränaren" ? :O iofs äre kanske inte alltid så man har mod o ställa sig och säga att en "tränare" gör fel, men ändå, nåt borde man ju säga, sticka direkt, varna andra och anmäla denne drummel som utgett sig för att vara "tränare" ..

Jösses, NÅT borde nån kunna göra åt sånt folk, hade nån satt i en metallstång i munnen på en människa o slitit o dratt, och sparkat på personen o slått den med ett spö, då hade la människan fått ett flera års fängelsestraff + fått betala skadestånd, om inte mer .. ne gu så sur jag blir ..

Och du lät tränaren hålla på så där!? :eek: Jag hade omedelbart bums dragit ned tränaren från hästryggen och frågat vad i h-vete h*n håller på med. Sedan hade jag dragit därifrån snabbare än blixten. Jag hade aldrig suttit och tittat på när någon behandlade min häst så där, nej fy!

fy vilken en:crazy: ursh tråkigt att du och din ponny fick uppleva det! :(

Jag har varit med om en sån tränare, (dressyrtränare) slutade träna för den tränaren efter 2 gånger kan jag säga. För det första hatade h*n Mazarin och lät mej verkligen veta det oxå. För mazarin var ju ingen dressyrhäst så hon dög ju inte åt någonting, och hon var halt och ful (Men SNÄLLA hästen hade stått i ett halvår och var inte så stark då :eek: ) första lektionen gick bra men 2:a lektionen började Hon med att sätta på en snodd på mazarin och sedan bad hon mej trava på fyrkantsspåret och sedan tog hon fram en långpisk som hon gick på med bakom mazarin. Och mazarin som är väldigt känslig och blir stressad av både snoddar och spön höll ju på att dö :eek: jag sa till henne att mazarin blev väldigt stressad och bad henne sluta, och frågade om vi kunde ta av henne snodden då hon känner sej fast. men nee, den skulle vara på. var så jäkla sur efteråt, och sedan slutade jag träna för henne. Ingen behandlar varken mej eller mina hästar så :mad:

beundar alla ni människor som skulle gjort si o så... Jag Hade nog mest stått som en fågelholk och bevittnat händelsen. Att säga till en "tränare" att sitta av är nog inget man direkt gör.

Anmäl! Om det går..Stakkars dig och din lilla Ponny

Var bara tvungen att kommentera lilla ponny! :D
Haha, min ponny är inte vad man kallar liten (om man inte räknar med hästar). Han är en maffig maxad D-ponny som egentligen är 154cm.:love:
Det riktigt gungar i marken när han far fram i hagen :smirk:

Och du lät tränaren hålla på så där!? :eek: Jag hade omedelbart bums dragit ned tränaren från hästryggen och frågat vad i h-vete h*n håller på med. Sedan hade jag dragit därifrån snabbare än blixten. Jag hade aldrig suttit och tittat på när någon behandlade min häst så där, nej fy!

Jag vet, ångrar det nu också. Bara det att det stod publik och såg på och sa att hästen såg hur fin som helst ut. Var inte helt säker på om jag hade fel på ögonen eller något.
Dessutom är jag inte direkt känd för att vara modig, rätt blyg och tillbakahållen av mig :(

Urs!:eek:

Jag har sett liknande senarier... Jag har fått kännslan av att de "tränare" jag har sett som gör så här, har ett behov av att "visa upp" elevens häst på ett imponerande och chockerande sätt för att bevisa sin kompitens.. men det misslyckas och då blir det bara chockerande... ibland är inte kompitensen så hög.. När inte kunnandet och förståndet räcker till så börjas det sågas och piskas istället, då kanske hästen åtminstonde kröker på nacken...

I värsta fall är eleven inte varm i kläderna och köper konceptet.. tror att de har åstadkommit något...

Förskräckligt! Och dessutom eftersom dessa elever är där för att de vill sina hästars bästa, de vill lära någonting.. Och så får de en sån här fantastisk utbildning....:cool::eek:

Elaka idiottränare!! Fy vad hemskt! Stackars lilla häst... :(
Fatta att det är sådan ridning som lärs ut av vissa!!! Grrr, jag blir så ARG! :mad: :mad: :mad:
Synd att du inte slet ner eländet från hästen, körde upp spöet i näsan på honom och skällde ut honom. :idea: :d

Jag är noga med att alltid se till att tränaren förklarar exakt varför han gör si eller så i alla lägen. På det viset märker man ju om man har samma uppfattningar om saker och ting. Märker man att han mer är intresserad av att "kolla vad bra jag får hästen att gå" istället för "så här kan man göra för att få hästen att lyssna bättre" så är det bara att upplysa tränaren i fråga om att man har olika synsätt på hur utbildningen ska gå till. Antingen diskuterar man runt detta fram en lösning som passar både häst, ryttare och tränare eller så säger man tack och adjö!

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 052
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 377
Senast: Solstig
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 731
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka