Hemsideskapande program

Shannado

Trådstartare
Hej, jag tar snart studenten och ska då göra en hemsida till min klass så att vi kan hålla kontakten. Jag skulle därför behöva lite hjälp i och med att jag inte är så jättebra på HTML-kodning (och dessutom är lite lat... :o :crazy:). Tänkte därför fråga om någon vet något program man kan ladda ned som man kan bygga hemsidan med? Jag har letat igenom våra installationscd-skivor och vi har varken Frontpage eller Dreamweaver så där är det kört. JÄTTEtacksam för alla råd och idéer.

MVH/Karolina
 
hej!
var exakt finns frontpage express att installera. Jag letar & letar, men hittar det inte ..
:crazy:
 
Om du har Internet Explorer så bör den finnas på "Start..Program...Internet Explorer...Frontpage Express (fältet längst ner till vänster)
Eller så kommer man åt den från Kontrollpanelen..Lägg till/ta bort program/Installationsprogram för Windows.

Om du inte hittar något av dessa kan du hitta Frontpage Express på sidan Frontpage Express
 
På den sidan du länkade till har jag testat.
Jag trycker unzip och har sparat på C:\skrivbord, men jag hittar inte igen det nånstans sen när jag är klar? :confused:
 
Prova att göra en ny mapp på skrivbordet som du exempelvis döper till fpx annars får du en massa filer överallt på skrivbordet.
Sedan skriver du in C:\WINDOWS\Skrivbord\fpx där det står Unzip to folder:
Då kommer programmet att finnas i mappen fpx.
Sen tror jag att det ska gå att starta programmet från Start...Program ikonen längst ner i vänstra hörnet eller så får man gå in i mappen.
Själv brukar jag lägga alla program på C:\Program\ så jag vet vara jag har dem :smirk:
 
Jag skrev in C:\WINDOWS\Skrivbord\fpx men då kom det upp en ruta där det stod att dom inte kunde inzip files dit... och sen försvann allt. :(
 
Hade du gjort en ny mapp med namnet fpx på skrivbordet innan du försökte att zippa upp programmet?
 
Japp det gjorde jag. Det lustiga är, att när jag sparade det till skrivbordet så kom det bara hem en ikon som jag klickade på, då kom det upp samma ruta, där man ska skriva vars man vill spara det.

Emma
 
Jag provade att ladda hem programmet från länken jag skrev tidigare och det funkade hur bra som helst.

När jag klickade på Fpx.exe så kommer det upp och man får välja att SPARA eller ÖPPNA o jag valde ÖPPNA.

När nästa dialogruta kom upp så skrev jag in vägen till mappen C:\WINDOWS\Skrivbord\fpx

Öppnade sedan mappen fpx o letade på mappen Bin och klickade på filen fpxpress.exe så öppnades programmet o det bara att börja skriva.
 
Aja, nu har jag försökt och försökt med mappen förblir tom.
Tack för din hjälp ändå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp