Hemsideprogram

M

millansnillan

Tänkte göra en snygg hemsida med mina foton. Frontpage tycker jag inte är så bra.
Hur är Dreamweaver?
Finns det några andra hemsideprogram?
Gärna gratis som man laddar ner. Men skriv även andra som inte kostar en halv förmögenhet.

Det ska vara lätta att förstå eller de ska åtminstone inte kräva att man är ett datageni.

Skriv lite om programmen hur de fungerar och så. Skulle vara bra om man lätt kunde ha forum och gästbok i programmet.

Så skriv nu :D
 
Dreamweaver tykcer jag funkar mkt bra. Det är kanske lite krångligare att lära sig än frontpage, men mycket kraftfullare och mindre begränsat när man väl kommit in i det.
Dessutom finns det massor av bra "tutorial" ute på nätet som man kan få bra hjälp av i början.
Tex på www.webdesignskolan.com finns bra info, och dessutom ett forum enbart för dreamweaverprogrammet.

Vad jag vet så finns det inga program som man kan göra forum och gästböcker i, dessa får man skaffa på nätet, tex från bravenet, alxnet etc.
 
Tack för att du sa vad du tyckte om Dreamweaver :)
JAg tror jag ska lyckas lära mig det :P
Är det något den inte klarar av?
JAg menade inte att man skulle kunna skapa gästböcker eller forum. Jag uttryckte mig dåligt. Menade bara att man utan problem ska kunna lägga in.
 
Går det verkligen att göra gästböcker och forum i dreamweaver?
 
Nej, det var ju det jag skrev också. Jag tror inte det finns några hemsidebyggande program som kan göra det.

Såklart man kan lägga in gästböcker och forum och sådan på hemsidan, även om man gör den i dreamweaver. Man kan ju fortfarande jobba direkt i koden, så det är inga problem. Men man kan ju inte öppna gästboken i dreamweaverprogrammet, eftersom gästböckerna ligger på en annan server (tex alxnet). Och det finns det ju egentligen ingen anledning att göra heller.
 
Man kan ladda hem demoversioner gratis som man kan prova i 30 dagar. Tyvärr vet jag inte exakt vartifrån, men prova att söka efter "Makromedia Dreamweaver demo" på typ google.com
 
Jag ska ladda ner demon och tycker jag om den så sätter jag upp den på min "ha-lista". Fyller ju år om 6 dagar :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 646
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 562
Senast: Dopy
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 873
Senast: jemeni
·
IT & mobiler I mitt jobb har jag nu gjort ett arbete om kost och träning. Jag ska göra en ganska lätt men ändå snygg framsida till detta (arbetet i...
Svar
3
· Visningar
3 665
Senast: tomarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp