Hemsida som skolarbete

N

ninni_

Ska göra en hemsida till mina foton i multimediakursen. Det går ut på att jag ska lägga ut bilderna så bra som möjligt, jag ska tex använda negativscanner för att få bästa möjliga kvalitet på bilderna. Jag hade även tänkt att ha svart bakgrund, jag tycker de framhävs bättre då men har blivit lite osäker.... de flesta bilderna är i svartvitt, blir det för tråkigt att ha vit textfärg då??
Några andra tips för att arbetet ska bli så bra som möjligt??
 
gör utkast i photoshop på själva sidans design, det gör alltid jag.... och visst kan du ha svart och vitt, det beror ju på vad för stil du vill ha, finns så många stilar på hemsidor.... stilrent och enkelt brukar alltid funka....

Ha gärna personer att ge dig kritik under arbetets gång.... alla har ju inte samma smak...
 
Ja, det hade jag tänkt...
en sak till, ska jag ha bilderna centrerade under varandra eller "lite här och där" eller så?
 
personligen föredrar jag vit bakgrund och svart text,
allra helst till svart/vita foton.
och tycker även att det blir mer "stilrent" så.
 
Jag kan ju lägga ut sidan efterhand så får ni se hur det blir + kommentera... :)
 
Jag tycker du gör små tumnaglar med bilder som är klickbara, då man måste tänka på snabbheten på sidan....
du kan i princip göra hur du vill med din sida, lite grafiska regler finns det alltid, men det borde du känna när du ser hur det ser ut om det ser rätt eller fel ut....

Ta ett par timmar och surfa runt på olika hemsidor så får du massor med idéer jag lovar! denna sidan kan du börja på, jag har hittat massor läckra sidor via dom.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 718
Senast: fejko
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 762
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 380
Senast: Calmiche
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp