Hemsida, Dreamweaver?

Aliide

Trådstartare
Någon som är duktig på det här programmet? Jag håller på att bli tokig. Så otroligt irriterad och grinig, suttit i en timme och försökt lösa mitt problem men det går inte! :mad:

Nu är det så att jag börjat med att lägga upp layouter samt layoutceller. Det kommer bli riktigt bra när allt är färdigt, OM det blir färdigt.

Saken är att när jag sparar det jag gjort så sparas allt i ett namn. Hur ska jag kunna få alla sidor och information att öppnas i en layoutcell? Bifogar en bild så att ni har ett hum om vad jag menar:
Bilder på 1 problem

Problem två, hur i hela friden får jag bort att länkarna är understrukna? :crazy:
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Förstår inte riktigt. Det ser ut som om du gjort frames? Men du vill ha layoutceller?
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Jag har gjort layout celler. Ser ut som frames. Men mycket lättare att bygga på. Man kan få mycket mer exakt. Men allt sparas i ETT namn, vilket gör att jag inte kan skriva "target=index.htm" osv. Förstår du eller är jag för virrig? :crazy:
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Förstår men bara så du vet att det är inte så bra att ha tabell till designupplägg.
Tabeller ska man ha till att visa information :)

Nu hänger jag inte riktigt med vad det som är problemet men fråga två är att du ska använda CSS.

Högerklicka på designsidan (Layout sidan) och så kommer det upp en meny och i den ska det stå Cascading Style Sheets eller CSS.
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Hejsan!

Jag vet att man inte ska ha tables till sånt här. Men det var det enda sättet jag kunde få det som jag ville ha det :angel:

Jag kan inte ens använda CSS och allt det där.

Du råkar inte ha msn så du kan ge mig en snabbkurs? :o

ediila@hotmail.com <- Min.
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Har du problem nu igen? ;) iof var det ju länge sen sist......

Pm:a om du behöver min hjälp igen :)
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

hmm raderat
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Såklart det sparas i ett namn! Det är ju en sida. Kanske du kan använda dig av iFrames istället (helt frälst på det just nu!).
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Vad är iFrames? Vanliga Frames gillar jag inte. Man kan ju inte placera dom som man vill :crazy:
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Ah.. nuså.. Leker lite med iframes.

Om jag sparar iframen som typ "text" blir det "test" som target då?
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Du gör som frame. ger den ett namn och sedan använder du det namnet som target.
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Ledsen men det går inte :crazy:

Nu gjorde jag en iFrame, men får fortfarande inte texten/sidan att hamna där i. Jag är så enormt irriterad just nu :o
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Nu kanske jag låter militant, men varför lär du dig inte att skriva korrekt XHTML och CSS? Det finns jättebra guider och genomgångar av alla kommandon och deras tillämpningar på www.w3schools.com .

Till det du försöker göra har jag använt php-includes. Och faktiskt hade jag valt bort Dreamweaver till förmån för ett som BARA har syntax highlighting.

Jag låter nog lite sur nu, men snälla snälla försök att skriva sidor som validerar enligt w3schools standarder annars kommer sidan bugga otroligt i de flesta webbläsare. (det gör den ev ändå, men det är åtminstone lite bättre...)
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Jag kör aldrig frame eller iframe
Rent CSS med Layer och sådant.

Fast man kan ju i början om man vill göra i frame och längre fram köra layer men kanske lite dubbeljobb :D
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Jag hade jätte gärna lärt mig allt det där. Men förstår inte. Har varit inne på ett 10-tal sidor och det är rena grekiskan för mig :o
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

Host. Det är ju fortfarande grekiska. Vore lättare om du kunde guida mig lite :angel:
 
Sv: Hemsida, Dreamweaver?

he he he gör så här då
Beskriv hur du vill att upplägget ska se ut.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp