Hemsida där man kan söka på morfar finns det?

D

diny

När man pysslade med travaraveln så använde jag mig av en databas där man bla kunde se avkommor med just den hästen som pappa och den som morfar. Lika kunde man söka med bara morfar (den blivande morfaren ditt stos far) och få listor med vilka hingstlinjer som sprungit bäst.

Skulle vara underbart om det även fanns för islänningar. Skulle vara jätteintressant att veta vilket blod som har gett bäst resultat (bedömning) i kombination med Toti eller Svalur fra Glæsibæ. Började försöka forska i WF men har inte kommit så långt än.

Sv: Hemsida där man kan söka på morfar finns det?

Ska inte det finnas på wf?vet inte exakt hur mkt register det finns men det måste ju finnas ngn till sida vad jag har för mej.Menar du stc på travarna?har bott på den sidan förr, är stamtavlegalning:angel:

Menar främst Blodbanken som är en helt suverän sida. Tillhör själv oxå stamtavlenördarna :D

Tyvärr ingen morfar sökning på WF. Mailade dom och frågade om det var någon sådan funktion på gång. Fick till svar att jag var den första som frågat om det :confused:

Vad skumt, har inte varit på sidan själv men man tycker ju att på en bra sida ska det gå att klicka vidare på tex morfar, farfar osv & få upp deras historia, stam, meriter oxå.
Hur gör man på blodbankens sida?tänkte att man kan söka på stc genom hästens namn, men vet inte hur det går till på det du nämner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka