Hemmagjorda julklappar

Jag stickar och broderarci år. En vän ska få en broderad tygkasse, en annan vän ska få en broderad kylskåpsmagnet och ytterligare en vän ska jag sticka sockar till. Min bästa vän och hans familj ska få matchande stickade sockar.

Tänker av olika skäl fira med en vän i jul istället för min familj, så tänkte inte ge dom något heller.

Åh, vad bra och kul med personlig tygkasse! Alla handlar ju och det är ju miljösmart :) det och strumpor hade jag uppskattat :).

Jag brukar sticka strumpor och vantar :)

:) Det hade jag uppskattat att få som sagt.

Utomlands skulle jag skicka paket med lite klassiska svenska smaker och prylar. Typ sötlakrits, knäckebröd, mjölkchoklad, lovvika vantar (om det passar klimatet på platsen).

Kul idé tycker jag! Dalahäst/ar också! Antingen riktiga eller såna i choklad :).

Jag brukar ge bort keramik. Brukar vara mycket uppskattat.
Men antar att det inte är aktuellt för din del.

Åh, det hade jag också uppskattat. T ex en riktigt personlig mugg.
 
Vill ha tips på julklappar att göra själv. Gärna modell mindre då vissa ska skickas utomlands.
Men några större går också bra 😊
Vad har ni för idéer?

Pärlplattor! Man kan göra allt möjligt - kylskåpsmagneter, örhängen, dekorationer att hänga i julgranen (eller till annat), dörrskyltar ja, allt möjligt! Väldigt roligt att hålla på med! Köps billigt på sidor som säljer material till skolor, t.ex gulakatten.se :up:
 
Om det är en julklapp till någon som man vet dricker mycket take away-kaffe kan man sticka eller virka en krage till muggen, så man inte bränner sig. Jag fick en sådan av en vän för många år sedan och den hänger fortfarande med. Hur bra som helst och tar i princip ingen plats i väskan.
 
Vad fina julklappar ni alla gör själva :). Det enda jag gör själv (eller ja tillsammans med bror och mamma och så då) är att ge morfar en burk med hembakade julkakor, alltid lika uppskattat! <3. Började med det när mormor levde, hon älskade det <3.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
832
Senast: Mia_R
·
Mat Jag ska ha en minifest hemma med ett färgtema för att fira en milstolpe inom mitt författande. Inget stort för världen, men för mig som...
2
Svar
32
· Visningar
1 250
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
774
Senast: Flixon
·
Trädgård & Växter Vi skulle vilja ha tips och idéer angående en rabatt vi ska anlägga. Det finns just nu en lite brokig blandning av buskar där och de...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp