Hemmagjord leksak i boxen?

Sv: Hemmagjord leksak i boxen?

Hej!
Jag har i många år gett mitt sto, nu 19.5 år, enris.
Har inte märkt att hon är dålig på något sätt. Nu blir jag lite osäker, vad händer om dom äter på en?
Idegran och ädelgran vet jag är giftiga.

när min ponny blev beordrad boxvila pga senskada så tog jag en 1,5 liters cola flaska och gjorde en massa hål i och hängde upp och ner över krubban, fyllde på med lite pellets och sånt, det var populärt :)

dock fick man fylla på den ganska ofta, haha

Hihihi jag gjorde detta till mitt halvblod när han hade boxvila. Men han kom rätt fort på hur man fick ut allt på en gång, genom att bita i sönder flaskan.:rofl: (eller Åsens mjölk dunk som jag använda) Tror jag gjorde 10 st sånna här leksaker till honom på 3 dagar. :crazy:
Sen tröttnade jag.......

det med kålroten brukade jag oxå göra ! Funkar hur bra som helst ! :D

Hej!
Jag har i många år gett mitt sto, nu 19.5 år, enris.
Har inte märkt att hon är dålig på något sätt. Nu blir jag lite osäker, vad händer om dom äter på en?
Idegran och ädelgran vet jag är giftiga.

Ja ghar iaf för mig att enris är dåligt för dom. Det är nämligen så att i ett stall för många år sen, så hittade dom hästen i hagen stendöd. Och han hade stått och tuggat på en enrisbuske, Vet sa då att så lite som 250 gram kan döda en full stor häst.

det verkar vara många som använder sig av grenar, får väll testa det o se vad han tycker , :D:D

*kl*

men vilka träsorter kan man ge till hästen?
vilka träsorter är giftiga?

mest giftiga är idegran och guldregn, finns kanske fler.
Asp gillar de, här i hagen gnager de uteslutande på asp o struntar i det andra. De har iof inte gran tillgängligt.

Jag har tomma petflaskor (de mjukare och tar bort korken), borstar och granruskor till min unghäst. Det både hänger och ligger löst i boxen.
Halm är också bra.

Jag var å köpte en sån där stoooor hundtugg grej(alltså i tyg) och band upp i boxen idag, får väl se vad som händer med den...

Jag har köpt en "likit slicksten"
Ser ut så här:
LIKIT2.JPG

Jag har inte hängt upp den än, men jag tror att pållan kommer att gilla den! Den kostade ca 160 :-

såg i en annan tråd att man kunde använda fendrar till båtar som tidsfördriv
eller såna där bojar, små alltså

Det jag kommer på så här direkt att man inte ska ge en häst är idegran och silvergran.. Det finns fler men jag har hjärnsläpp..

Skulle man inte kunna ta en plastfotboll, göra hål i den och lägga i något ätbart? Har sett att det finns såna bollar att köpa för en halv förmögenhet, men det borde inte vara så svårt att göra själv!

vi hade en häst på ridskolan som var dålig i benen och inte fick gå i förstor hage så tog vi en av hundarnas fyrkantiga godis leksak fyllde den med mumsig müsli och pelets.. hästen lyfte knappt på huvudet en enda gång.. hon älskade den .. fick hon inte ha den i boxen så blev hon lätt rastlös och boxvandrade som om d brann i rumpan... :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
11
· Visningar
1 131
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur