Hemmabyggen - tips?!

Lupino

Trådstartare
Jag har en gammal dammsugarslang som blir perfekt som "tankslang" till bobbycars och cyklar för barnen. Har ni något tips på hur jag bygger ihop en låtsas bensinpump som slangen kan sitta i (eller köper något lämpligt att använda som grund)? Det är för utomhusbruk och jag tänker mig någon form av högre låda.

Sen har jag bestämt att köpa Ikeas lekkök till lekstugan. Den har dock inga rattar till "ugnen". Något tips på hur man kan göra egna rattar som gärna får knattra.

Tips mottages med tacksamhet, tyvärr är jag inte jättehändig men fixar en del med lite vilja :).

Sv: Hemmabyggen - tips?!

Det enklaste för att göra en tankstation är att slå ihop en låda, och sedan släppa loss fantasin med målningen. Gör ett hål i sidan där du kan fästa slangen på insidan.

Tack, men hur slår man ihop en låda? Jag är på den nivån att köpa färdigt är enklast...:angel:

köp en skiva plywood och såga ut lämpliga bitar. den som är 18 mm går att skruva ihop med smala skruv. om du inte har någon skruvdragare kan du glömma skruvarna och spika istället. Sedan behöver du en sticksåg eller liknande för att såga ut hålet. Om du ens behöver ett hål, det kanske går att fästa slangen ändå?

Rolig idé med bensinstationen!

Ok, men hur står plywood emot väder och vind? Jag kommer inte att ta in den annat än när säsongen är förbi.

Knattrar gör det inte men ett enkelt och billigt förslag på spisknappar är PET-kapsyler eller kanske yoghurtkapsyler som spikas/skruvas fast i spisen (för ikeas köksmöbler är väl av trä?).

Jag ska försöka komma ihåg dammsugarsladden till framtiden, det var smart! :)

Åh jag som har en gammal trasig dammsugare i källaren, perfekt att använda slangen till bensinstation. Motortokiga ungar som man har :idea:

Googla på bensinpump, fick upp massa och även hemmabyggen, även en blogg till en "farbror" som bygger helt underbara saker till förskolor, massa olika bensinpumpar och andra häftiga saker :bow:

Jag har också googlat, men får bara upp en massa bilmeckarsidor. Vad skrev du för sökord exakt och var det någon särskild länk du vill rekommendera?

Ok, tack om ingen har något knattrande förslag så kan nog kapsyler eller en trärundel fungera.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka