Hemma ifrån Jadzia-besök

Aliide

Trådstartare
Jaha, nu har jag och Focus hunnit vara hemma några timmar. Åkte i Fredags upp till Örebro för att umgås med vår Jadiza. Fick en smärre chock när hon mötte mig på stationen (typ 10-15 min sen, pga icke omställd klocka!). Liten och nätt och glad. Focus var naturligtvis tvungen att skälla lite på henne, men sen följde han snällt med.

Jadzia är verkligen inte den man tror! Hon visade mig en pyttedel av hennes sko- samt väsksamling. Jösses! Nu snackar vi höga skor, flickiga väskor och allmänt feminina kläder. Jag hade först föväntat mig en rysk kulstöterska i HH-tröja med gröna Odalsstövlar. Men när jag fick se henne här på forumet så ändrade jag uppfattning igen; en pojkflicka, som svär och rapar högt. Och som aldrig skulle klä sig i annat än myspysbyxor och slitna Reebokskor. Eller hur.. :angel:

Pedantisk ordning i linneskåpet och badrummet. Resten var lite förvirrande dock ;) Fick äran att träffa hennes lilla Evita också. Mja.. jag tror verkligen inte att paragrafläsning eller annan social bestraffning är till för den tiken. Inte sett en sådan förarvek och rädd hund någonsin. Den stränga och hårda Jadzia har en megatöntig hund, klackskor, väskor med bebisblå färg på, korta kjolar och massa smink.. :eek:

Sen träffade jag även Piru och hans godinghundar. Mjaha, jag såg inget stackel hängandes på någon av dom faktiskt :D Piru var liten och söt, Jääkeri var dock ÄNNU sötare. Och husse tindrade sött med ögonen åt den lilla schäferråttan. Fick även följa med på Skyddsträning. Inte ens där hade dom el eller stackel! Snarare mkt smek och klapp, för att inte tala om en MYCKET stolt Rottis som sprang runt och visade upp sin finfina ärm! :love:

Söta Mitrolle träffade jag också! Hur? Mja, det får hon förklara om hon vill. Här tänker inte skvallras ifrån min mun! :angel:

Så i helgen har vi haft en liten buketräff med massa hundar! Min megatönt Focus var inte alls förtjust i Thomas (Piru) kan jag säga. Host! Och Jadzias Evita var nog den mest dominanta tik jag sett i lek med min hund; "Nu leker vi som JAG vill annars blir jag arg!"

Ska faktiskt bli skönt att sova i min säng, utan att behöva lyssna på snarkande Rottis och mjau:ande katt :cool:

Sv: Hemma ifrån Jadzia-besök

Runt 80 st som tittat. Jag antar att alla är i lika stor chock som jag själv :angel:

Men nu har du ju verkligen förstört bilden av vår Jadzia :D , jag har uppfattat det precis som du beskriver, en tuff "dam" - inte nån med korta kjolar och mycket smink :o :D .

hemlig skrev:
Men nu har du ju verkligen förstört bilden av vår Jadzia :D , jag har uppfattat det precis som du beskriver, en tuff "dam" - inte nån med korta kjolar och mycket smink :o :D .

Det värsta är att hon inte ens är en "dam". En något burdus tjej, som är flickig. Så det där med burdus och manhaftig. Njae, men lite rätt har vi. Hon rapade nämligen högt en gång! :D

Haha och jag har aldrig träffat någon som kan prata lika mycket som Aliide. Jag som är van att ha det slappt och lugnt blev helt slutkörd av denna energiska människa.

Dom är hel sköna bägge två med många likheter gillar korkade hundar o pratar i ett samt att både är värsta data mupparna :p

Jadzia skrev:
Haha och jag har aldrig träffat någon som kan prata lika mycket som Aliide. Jag som är van att ha det slappt och lugnt blev helt slutkörd av denna energiska människa.

Och jag har aldrig tidigare mött den Kvinnliga Homer!! :D

Nu ska du inte lyssna på Aliide, elaka karl. Jag vet var din postlåda bor:devil:

Aliide skrev:
Runt 80 st som tittat. Jag antar att alla är i lika stor chock som jag själv :angel:

Jag är fortfarande i chock. Återkommer när jag hämtat mig. :eek: :eek: :angel:

GaurdianAngel skrev:
Jag är fortfarande i chock. Återkommer när jag hämtat mig. :eek: :eek: :angel:

Hon hade ett par röda, höga skor! :eek: Plus maaaaassor med flickiga väskor. Jag glömde dock att fota alltsammans. Var nog likabra det, för vem hade återhämtat sig ifrån chocken på Jadzias KLÄNNINGAR :crazy:

Aliide skrev:
Ska snart lägga in lite bilder här ifrån helgen :angel:

SNÄLLA! En sak i taget...vill Du ha ihjäl mig människa. Jag håller fortfarande på att hämta mig. Att det exiterar en kvinnlig homer tar lite tid att ta in. ;) ;)

Jadzias KLÄNNINGAR

Ok, nu förstår jag. Det är ett sent 1: april-skämt! :D :D Jadzia i klänning låter väldigt... eh..väldigt...hm..hur ska jag...rhem..tja konstigt helt enkelt. :o :cool:

Är det säkert att det är JADZIA...alltså buke-Jadzia Du träffat? Kan Piru bekräfta detta?

Äh, du fick ju bara se tre och det var ju de "snälla" klänningarna, haha. Jag förstår inte varför alla tror att jag ska vara någon bossig tant i helly hansen. Jag som är så timid och snäll, haha.

Jadzia har faktiskt gått i formell frack-klänning med tillhörande tiocentimetersklackar på skorna och stylat hår. Vad fan......jag gillar ju inte ens gummistövlar och blåställ.

Jadzia skrev:
Äh, du fick ju bara se tre och det var ju de "snälla" klänningarna, haha. Jag förstår inte varför alla tror att jag ska vara någon bossig tant i helly hansen. Jag som är så timid och snäll, haha.
Klänningarna må varit "snälla", men fy tusan. Det skrek PRINSESSA av dom alla :crazy:

Jadzia bodde i min sminkväska ett tag och pratade om olika märken...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka