Hemlös katt

E

Eem

På vägen till min praktikplats så brukar jag ofta se en kattherre sitta nere vid båthamnen i solen.
Han ser ut som en gammal slagskämpe med sina trasiga öron. Ögonen är insjunkna och nu har jag sett att han har problem med dem, svullen runt om och det är var runt ögonen. Han har också tappat en hel del hull. Revbenen känns.
Jag såg denna katt på samma ställe tidigare i somras och han var då tjock och fet, var även lite kräsen när jag slängde åt honom en köttbit vi grillat. Han kommer fram till en och är hur tam som helst. Han kommer fram och pratar en stund, sedan går han.
Jag har ingen aning om det är någon som rår om honom, han har inget halsband. Med tanke på ögonproblemen så känns det inte som att det är någon som tar hand om katten.
Vet inte vad jag ska göra, tycker synd om honom. Katthemmen här i gävle har intagningsstopp så de kan inte komma och ta hand om honom. Har inte heller själv möjlighet att ta hand om honom då jag redan stoppat in mina 2 katter i en etta.
Har tänkt ta med lite matrester åt honom, eller är det dumt?
Råd någon?

Sv: Hemlös katt

Sätt upp lappar på ICA etc och berätta om honom så kanske någon kan ta sig an honom. Känner du någon familj/vänner som kan tänka sig att ha honom?

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 751
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: vallhund
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 491
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama