Hemkomna från Strömsholm djursjukhus

C

cilvia

Har precis fått hämta hem shettisstoet med föl från djursjukhuset i Strömsholm.
Jag fick köra dit dom i torsdags, när den lille var 10 timmar, både han och moder var rejält slöa och hängiga.

Nu har dom dock piggnat på sig, fölungen bockar och lever rövare, stoet är fortfarande lite hängig och står på pencillin.
Dock hitta dom inget onormalt på bebisen, men han var inte pigg kunde dom konstatera, men igår kom vändningen, då börja han utforska omgivningen.

Vilket trevligt omhändertagande man fick när man kom till Strömsholm, har aldrig varit där utan har det varit något akut har vi åkt till Ultuna, men i fortsättningen blir det Strömsholm.

Vad bra att dom mår bättre. Jag tycker bättre om ultuna men det är ju en bra bit att åka mer.

Stoet hade en aning förhöjda vita blodkroppar, vilket tyder på någon infektion, men ingen feber, så hon står på pencillin.
Kom precis hem från stallet nu, och lät dom vara ute ett tag, fölisen hade rodeo i hagen, så skönt att se att han mår bra igen.
Stoet verkar lite piggare oxå.

Tänk vad det kan vara olika, jag har inga positiva upplevelser från ultuna, det har inga i vårt stall. Men det är ju alltid så, och sen beror det ju på vilken vilka veterinärer man träffar på.

Idag kom den fina räkningen från strömsholm.
Det är ju tur att stoet är försäkrat, dock inte fölungen, Agria har ju ändrat sin försäkring så fölet går ju inte försäkrat med sin mamma de första dagarna, och detta har jag totalt missat.
Så slutnotan som jag får betala är 6700 kr för båda två 3100 för fölet, och 3600 för stoet, hennes kostnad var dock uppe i över 10000 för 2 dagar på stömsholm.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 658
Senast: Fille
·
S
Ridning Suck. Just nu kommer jag och min häst inte alls överrens – känner att jag måste be om råd innan jag blir tokig. Innan jag kommer till...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: Schuldig
·
S
Hästvård Har läst trådar om fång och om ponnysar och hästar som drabbats av fång, så jag tänkte berätta lite om våran kära lilla b-ponny:love...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: studs_boll
·
M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: mårran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix