Hemförsäkring

Sv: Hemförsäkring

Precis :)

Och tack för rådet ändå. Vi får försöka med dessa i ett år och se om vi är nöjda, annars är det bara teckna nytt avtal med nytt försäkringbolag. Ska ha det i åtanke iaf...

Det värsta med bolagen är att allt är bra så länge inget händer och när det händer så ja då står man där bara jäkligt förbannad.

Men det är sjukt svårt att hitta ett bolag man är nöjd med i alla situationer.

Jag har en annan fråga om hemförsäkring.. En konstig fråga kanske, men jag är inte så insatt.
Är försäkringen kopplad till ens bostad? Jag ska flytta från en lägenhet till en annan. Måste jag då kontakta mitt försäkringsbolag och "söka om" så att säga? Eller räcker det med att adressändra?
När det gäller livförsäkring avslår de ju föräkringar lite hej vilt ifall man har varit sjuk någon gång. Tänkte om det fanns något liknande resonemang när det gäller bostäder..

Jag ska flytta från en lägenhet till en annan. Måste jag då kontakta mitt försäkringsbolag och "söka om" så att säga? Eller räcker det med att adressändra?

Du tar med dig försäkringen till din nya bostad, så du behöver inte teckna någon ny. Men du måste kontakta ditt försäkringsbolag och tala om att du flyttar. Förmodligen kommer premien att ändras eftersom den påverkas av bostadens storlek och var den ligger. Byter du boendeform (tex från hyresrätt till bostadsrätt) behöver du kanske dessutom teckna någon tilläggsförsäkring.

Det värsta med bolagen är att allt är bra så länge inget händer och när det händer så ja då står man där bara jäkligt förbannad.

Men det är sjukt svårt att hitta ett bolag man är nöjd med i alla situationer.

Så är det säkert ibland, men i de fall jag har behövt ta hjälp av mitt försäkringsbolag så har de gjort det de borde göra. Visserligen fick jag ut mindre i ersättning än vad jag tyckte att grejorna var värda, men servicen i övrigt var helt OK.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 891
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: miumiu
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat