Hemförsäkring/bredband och sånt!

Avgiften till ellevio blir inte fast. Det är en fast avgift och sen en elöverföringsavgift som varierar med förbrukningen.
Ellevio är fortums nätbolag.

@Linda8142 Aha, okej tack. Jag trodde det bara var en fast avgift till nätbolaget. Aha, okej, då förstår jag. Jag chattade med en på Dalakraft och hon sa att om jag inte väljer något själv så hamnar jag hos Fortum, det är alltså för att de hör ihop...
Åh, vilken djungel!

Men alltså egentligen, när jag ska bo i en liten etta och inte förbruka så mkt, hur mkt kan det egentligen skilja? Egentligen är det väl rätt så hugget som stucket vad jag väljer, eller?

//r

@Linda8142 Aha, okej tack. Jag trodde det bara var en fast avgift till nätbolaget. Aha, okej, då förstår jag. Jag chattade med en på Dalakraft och hon sa att om jag inte väljer något själv så hamnar jag hos Fortum, det är alltså för att de hör ihop...
Åh, vilken djungel!

Men alltså egentligen, när jag ska bo i en liten etta och inte förbruka så mkt, hur mkt kan det egentligen skilja? Egentligen är det väl rätt så hugget som stucket vad jag väljer, eller?

//r

Det skiljer inte så mycket men för mig som har hus blir det skillnad så det är verkligen värt att ha koll på priset. Min årsförbrukning är kring 13 000kWh.

Dalakraft var de jag slängde på luren i örat på, inte en enda gång jag hade med dem att göra var de trevliga.

Åh, vilken djungel!

//r
Jag brukar alltid välja och teckna avtal via elskling.se. Är ju enklast så.
Bor också i en liten etta och byter elbolag varje år för att de brukar ha 0kr i årsavgift eller någon rabatt första året. Visst det blir väl inte så mkt pengar men alltid bra att spara lite. :D

@athena_arabians Oj! Vad tråkigt at du blivit så dåligt bemött! Min bror, mamma och hyresvärd har dalakraft och är nöjda.. =)

@Linda8142 När jag går in på elskling får jag olika svar varje gång angående vad som blir billigast^^ haha. Haha, jo de va jag tänkte också, påFortum fick jag ju rabatt i 12 mån, tänkte då kan jag ju ha dem i ett år och sen byta ifall nåt annat är billigare.

//r

Sådär nu har jag en försäkring också. Eftersom jag är student fick jag rabatt så blev 346:- för ett år =) Hem-, allrisk- och privatolycksfall =).

Bara bredband kvar att fixa nu (eller har jag glömt nåt?) (ska ändra adress hos folkbokföringen också)... vi pratade lite om det här hemma igår och jag är lite osäker...
Är bredbandet också två separata räkningar? En till stadsnätet och en till leverantören? Eller? Är det olika beroende på var man bor kanske?

//r

Sådär nu har jag en försäkring också. Eftersom jag är student fick jag rabatt så blev 346:- för ett år =) Hem-, allrisk- och privatolycksfall =).

//r
Oj det låter osannolikt billigt. Jag skulle tro att den inte täcker så mycket. Har du kollat exakt vad den omfattar? När jag studerade kostade min hemförsäkring ca 900kr inkl olycksfall.

Jovisst låter det billigt, men det var vad jag kommit fram till att jag ville ha och så 50% rabatt på det. Hemförsäkringen är till ett värde av 100.000 och sen en "vanlig" allrisk och så är det en liten olycksfallsförsäkring, som inte är heltäckande, men som var vanlig att man började med tydligen.

//r

Jovisst låter det billigt, men det var vad jag kommit fram till att jag ville ha och så 50% rabatt på det. Hemförsäkringen är till ett värde av 100.000 och sen en "vanlig" allrisk och så är det en liten olycksfallsförsäkring, som inte är heltäckande, men som var vanlig att man började med tydligen.

//r
Hur stort belopp tar ansvarsförsäkringen?

Det vet jag inte, har inte fått hem papperen än, det lär väl stå där, annars får jag ringa och fråga. Var och pratade med banken, men han verkade tycka jag var lite trög..^^. Frågade många saker, men inte om beloppet på den, men det är en sån del med iaf.

//r

På tal om el så rekommenderar jag Kundkraft (googla). De omförhandlar elavtalen årligen för sina medlemmar och det är helt gratis att vara med. man slipper också årsavgift hos elbolagen och får för det mesta bästa pris. Har varit med i flera år och är supernöjd. Så skönt att slippa pula med det själv, räcker med allt annat som försäkringar osv :p

@Linda8142 Under ansvarsskydd står det att högsta ersättningsbelopp är 5 000 000. Det måste väl vara bra?

@Zoya Tack för tipset, minns att mitt ex var med där =). Nu har jag ju fixat för nu, men är kanske nåt för framtiden!

//r

Liknande trådar

Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 568
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025