Hem och träna ettåringarna!

Conversation Piece

Trådstartare
Från travsport.se:

"Stor satsning på de aktiva 2008
070924 kl 12.25
Det blir en stor satsning på de aktiva nästa år. Över 90 nya miljoner kronor finns att fördela till aktiva och landets travbanor. Ett mycket positivt budskap till travsporten inför helgens stora kriterieauktion i Stockholm.

- Spelomsättningen som i år ökar från 11,3 miljarder förra året till omkring 11,7 miljarder genererar cirka 60 miljoner kronor till banorna. Skattesänkningen av totoskatten på 1 % ger oss cirka 30 miljoner kronor som vi direkt riktar till de aktiva, säger STC:s generalsekreterare Ulf Hörnberg.

Dessutom har projektet Framtidens Travsport som målsättning att den nya och effektivare tävlingsstrukturen skall ge 20 miljoner redan 2008, men de pengarna är inte i hamn ännu.

- De centrala satsningar som görs i samband med det nya tävlingsprogrammet innebär att vi förstärker små- och mellanbanornas prissummor på riksspelen med särskilt fokus på Bergsåker. Jag kan också ge besked om att vi fortsätter vår tvåårssatsning minst på samma nivå som i år, säger Ulf Hörnberg."

Nu ska jag hem och träna ettåringen!

Sv: Hem och träna ettåringarna!

Hur går det? Har du fått i vagn ännu? :idea:

Annars börjar ju min långben bli riktigt rutinrad nu. Hoppas hon blir lika klok som "kusinen". :idea:

Själv måste man väl snart fundera på att byta hemmabana, minus 32 lopp nästa år! :eek: Och inte har man nån ettåring heller!

(Fast det är klart, jag har ju ändå inte häst att starta i trettiotvå lopp nästa år, det räcker ju typ med en tio-femton lämpliga proppar...:angel:)

Nej, inte då. Han har börjat bråka med grejerna nu helt apropå - efter att ha varit 100 % stabil hur länge som helst :confused: - så vi får tömköra ett tag till. Men han är fin! :)

Jag har en 1-åring som jag körde den 6:e gången sedan han varit för inkörning i 1-1 1/2 månad. Han är så lat har varit på bana varannan gång och igår var det 3 gången.

Vi träffade på hästar första gången på bana och det var superroligt tyckte min runda miljon. Det är vad det kommer att stå på hans konto om några år!:rofl::love:

Han uppförde sig exemplariskt som alltid. Efter att vi kört i lag med andra så körde jag in, hoppade av och vi backade in i vår box!!!!!!!!!!! För andra gången på travbanan.:love:

Han uppförde sig som en gud, och tyckte om att duscha efteråt och titta på de som körde på banan.

Han är lugnet själv, inget hetsar upp honom än sålänge.:love:

De som var var mäkta imponerad av honom och att han bara är 14 månader gammal. Vad månde det bli av honom.

Elitlopp Hambletonian släng er i väggen, skickar era pengar redan nu.:rofl:
Hade jag kunnat så hade jag lagt ut den film som min man filmade igår. VI HAR BILDBEVIS.

Jag är mäkta imponerad av att du hittat hästar att köra i lag med med en ettåring... :D

Min är inte ens i närheten av att behöva duscha ännu.

USA-född eftersom du tänker vinna Hambot????

Min körs regelbundet nu - joggar cirka 3-4 km ett par (3-4) gånger i veckan. Inga problem att duscha honom när han kommer in. Har uppfört sig exemplariskt hittills.

Aha, fick för mig att det inte var så... :D Men nu vet jag... :idea:

Men vad sjutton, jag lär ju aldrig åka dit ändå... :p

Jag är mäkta imponerad av att du hittat hästar att köra i lag med med en ettåring... :D

Min är inte ens i närheten av att behöva duscha ännu.

USA-född eftersom du tänker vinna Hambot????

Jag var själv lite impad av min stjärna. HAn har amerikanskt i sin stam såsom Active Bowler-Super Bowl mm på sin fars sida (vår äldsta hingst), samt så har han Pershing-Ego boy m fl på sin mammas sida.
Stammen är det inte något fel på, men många kallar det för "hemmabygge" när det används egna hingsta på egna märrar.

Det roliga i kråksången är ju att det funkar väldigt bra med denna kombination avelsmässigt.

1-åringens helbror har tagit sin tredje seger i år varav de 2 sista i rad.

Helt otroligt men sant.;)

Tilläggas bör att jag rusar inte runt, men han uppträder helt fantastiskt i olika miljöer och tycker livet leker. Struntar i att det kör upp långtradare som pyser ut luft bredvid honom när jag kör. Det säger väl en hel del om hans psyke.:angel:

Sista gången, blev han lite svettig så därför fick han mysa med en dusch, han mös verkligen.

Jag kör honom 2 ggr i veckan för han verkar växa. Så det är lugn
och fin träning.:)

Nej usa-född är han inte, född i hagen för 14 månader sedan. Men du vet hur det är med ens drömmar :angel::smirk:.

För att inte gå fort, så känns han som en rund miljon, travar så lätt så lätt. Samt backar som en gammal häst in i boxen, med vagn bak som jag lyfter/styr in.
Detta medans folk står och beundrar honom, för att han bara är
s a s 1 år.

Ha de´:banana:

Hm.. Vi kanske inte skulle ha sålt åringarna på auktionen då?
( å andra sidan hade vi bestämt oss för att de skulle säljas, nästan vad vi än fick för dem, eftersom vi får tillökning i familjen inom ett par veckor, och någon ska ju träna dem, om de blir kvar..)

Men om satsningen fortsätter, så har vi ju tre fölungar i år, och väntar fyra till nästa år.

En tvååring har vi ju också, och han trodde vi skulle starta som tvååring, kvalad är han. Men så satte han igång att växa, så just nu lutar det åt att det blir debut som treåring istället.

Gratulerar!
I vagn var våra redan före betet, men efter betet är de bara lite sporadiskt körda, eftersom jag är lite för osmidig, och min man jobbar dubbelt redan.. Nä, skönt att de är sålda! (Men LIIITE mer pengar för dem hade inte gjort ont.)

Liknande trådar

Trav Snabbt jobbat tycker jag, vad tror ni? Kommer detta att stimulera hästägande? Pressinformation 2010-10-27 39 miljoner i...
Svar
9
· Visningar
1 670
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka