Heltäckta boxdörrar

iNHALE

Trådstartare
Nu är det så att det ska byggas stall, närmare bestämt uteboxar, och undrar om det finns vanliga skjutdörrar som är heltäkta, dvs inget galler utan en hel dörr. Är inte intresserad av mellanväggar, utan endast framsidor för boxar. Har kollat runt överallt känns det som men hittar inga som är helstängda sas.

Sv: Heltäckta boxdörrar

Det finns fast man brukar inte ha skjutdörrar i utestall. Skulle tro att det beror på att de dels inte håller lika tätt och dels kräver att man har ett rent spår där nere för att fungera bra. Ja också finns ju risken att hjulen på skenan fryser fast om det en sådan vinter som haft i år.

Sv: Heltäckta boxdörrar

Ljusinsläpp är inget problem då det finns två fönster i varje box :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 921
Senast: lizzie
·
Anläggning Jag har försökt läsa regler och riktlinjer för byggnation av stall men får inte riktigt grepp om det. Framför allt gäller det brandskydd...
Svar
8
· Visningar
1 739
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar