Heltäckande snösulor?

Sv: Heltäckande snösulor?

Det som är så knasigt just med det där individuella, och ffa ringskor då, är ju just att det inte behövs 'kramsnö'.

I vintras så i minus 30 grader (dvs KALL, 'torr') snö kom shettisstackaren (små hovar, och 'djupa hovar', rejält skålad sula) in med nästan decimeterhöga IS-styltor. Trots huf-grips. Man fick med våld SLÅ loss skiten med hammare annars slog han halt ihjäl sig på stallgången.

I hans fall tror jag det är just små, djupa hovar OCH att (båda mina iofs) gräver och krafsar i snön efter förrymda grässtrån och det bidrar nog.

Sv: Heltäckande snösulor?

Det är nog bara prova sig fram vad som funkar för just ens egen individ tror jag efter att ha läst tråden. De t ex Mimus beskriver med en 'halv boll' på, de fick jag slita av i förtid på fblstoet då 'bollen' vände sig inåt och gav sultryck. Hjälpte inget mot snön heller.

Så, beror nog hemskt mycket på individ, hovar, snötyp, om de gräver eller ej osv. För alla varianter verkar ju funka för någon så att säga, och alla varianter verkar inte fungera alls för någon.

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 058
Senast: shia
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 453
Senast: mackan
·
Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 661
Senast: axel
·
Hästhantering Känner mig lite smått maktlös med min häst just nu, (förlåt för långt och krångligt inlägg.. ) Hon började krångla redan i december...
2
Svar
28
· Visningar
6 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat