"helt" reflextäcke för promenader

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maadddeeee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 4 020
M

maadddeeee

Hej!

Jag och min häst är ofta ute och prommenerar (med grimma och grimskaft), och jag har fått ett problem nu när det börjar bli mörkt. Hästen syns knappt hur mycket reflexer jag än har på henne.:crazy: Och jag hittar inte ett reflextäcke heller någonstanns som är helt, alltså som inte är utskärt till sadel, eller ländtäcke. Och det skulle ha varit himla bra med ett reflextäcke, eftersom hon syns betydligt mkt bättre då. hon hanteras somsagt var fortfarandes mkt från marken. Hur brukar ni som är ute och promenerar med era hästar göra?:)
Har ni hittat ngt "helt" täcke någonstanns, eller har ni sytt eget? Isådannafall vart köpte ni varseltyget och reflexbanden?:) Hittar inte det heller någonstans:confused: Ett vanligt täcke att säta på reflexdekaler och liknande vill jag inte, då jag vill ha ett varseltyf eftersom det enligt mig lyser upp väldigt mycket lättare :) tacksam för svar! :banana:

Sv: "helt" reflextäcke för promenader

Jag använder ett skrittäcke med brösta :)
okej menar du ett ländtäcke?:) jag använde ett sådant idag, tyvärr så syndes täcket då himla dåligt på henne , tror det är pga hennes mystiska kroppsform eftersom min kompishäst syndes:) jag gjorde så att jag knäpte dem dära knäpperna i bröstan, är det så du menar ?:)

Varför inte köpa reflextyg i metervara och sy på ett flecetäcke eller liknande? :D

när jag går med min shettis så har jag ett länd täcke i str full på henne^^ men du kan antingen slakta några reflex västar och sy på ett fleece täcke, eller som mcFlurry skrev köpa reflextyg i metervara. om du inte vill ha fleece täcke för att det blir för varmt så kan du ta ett lakan under reflex tyget och sy på.

nepp :) Skrittäckena är längre, dom går fram framför sadeln och brukar ha karborre där.

Varför inte köpa reflextyg i metervara och sy på ett flecetäcke eller liknande? :D

tror du missade att jag skrev att jag även undrade vart man kunde köpa sånt tyg att sy eget med :) det är så himla svårt att hitta! ska till en tyaffär imorn, dem hade inte det på hemsida men ska kolla ändå... vet du vart sånt tyg finns?:)

nepp :) Skrittäckena är längre, dom går fram framför sadeln och brukar ha karborre där.

aha "ridtäckerna som dem kallas för här?:) men blire inte svårt efterom det ej är gjord på dem ?

när jag går med min shettis så har jag ett länd täcke i str full på henne^^ men du kan antingen slakta några reflex västar och sy på ett fleece täcke, eller som mcFlurry skrev köpa reflextyg i metervara. om du inte vill ha fleece täcke för att det blir för varmt så kan du ta ett lakan under reflex tyget och sy på.

okej:) hihi om min hästs rygg ändå var lika kort som en shettis:love:
jo jag har funderat på att sy ett eget, men jag hittar inget varseltyg (det dära gula), vill inte ha fleece för hon har lika lång päls som en sån dära stor läskig långhårig ko :crazy: och lakan blir nog himla blött (det är aldrig torrt här), eller menar du under varseltygget, inte reflextyget?xD (varsel = det gula reflex =det vita/silvriga). men tack för tipsen :D

Alla välsorterade syaffärer borde iaf kunna ta in det :)

Okej, rosa huset borde alltså kunna ta hem det? vet du ngra priser?
hur mkt tyg behöver man :confused: har en liten kompakt kallblodstrvare, reltativt smal :)

Om du inte hittar något varseltyg, så varför inte ta o sy ihop flera reflexvästar på ett gammalt täcke. Då får du ju både varseltyg och reflex delarna med. Tror nästan det blir billigare också.
Köp röda lampor på ex. h**ks, sånna som lyser och blinkar i olika intervaller och fäst på hästens ben.

Vet inte priser men ang hur mkt du behöver är det ju bara att lägga ut ett täcke som passar din häst och mäta - sen plussa på lite så du har lite marginaler att jobba med :)
Mät allt som om det vore raka linjer, du behöver alltså bara två mått - ett på längden och ett på bredden!

Kan du inte använda dig utav reflexridtäcket från horze?
jag har det när jag rider och det är kanon! lite fodrat.

Jag brukar använda mitt vanliga ridtäcke. Bara att spänna fast med longer-, rid-, tömkörnings- eller elastisk gjord.

Jag brukar använda mitt vanliga ridtäcke. Bara att spänna fast med longer-, rid-, tömkörnings- eller elastisk gjord.

fast det brbukar glida då för mig:O men håller på att sy ett heltreflextäcke nu!:)
ngn som har ngt tips att tänka på?:D

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 794
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Jag är just nu på jakt efter en sadel åt min inte-så-unga men inte inridna (under inridning) häst, men jag blir helt tokig på...
Svar
2
· Visningar
2 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka