Helsvensk hingst utan Utrillo

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Filuran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 4 460
Sv: Helsvensk hingst utan Utrillo

Ravell e Bernstein-Toe Hold xx

Det tror jag är ett mycket bra val till ts fd häst. Bernstein har fungerat mycket väl i släkten tidigare, det blev ju många avkommor med Bernstein för de andra Ganesco-Gaspari-Immer stona som var helsyskon med ts fd hästs mamma, så det är väl beprövat och de har lämnat svårklasshästar i både dressyr och hoppning. Körning har ingen av dem vad jag vet provat på.

"Mitt" sto fick faktiskt också ett dödfött fullgånget föl e. Ravell året innan jag hade henne. Hon gick då 7 veckor över tiden, så något blev fel, vad vet vi inte, men det såg ut att vara ett mycket fint stoföl som nog var isabell...

Jag tipsade dom faktiskt om Ravell igår, för jag tror att det är en hingst som kompletterar henne väldigt bra :love:
Tyvärr så finns han väl bara på fryst, men jag hoppas verkligen att dom lägger ut den extra avgiften och betäcker med Ravell ändå :banana:
Stoet är en riktig frögurka. Har alltid tagit sig på första försöket (7 avkommor), vare sig det har varit naturlig, TAI eller FAI :)

Jättekul om mitt tips kommer till användning.
Fast ni kanske fått det förslaget förr iofs, men jag tror det blir jättebra.

Testa deras blup mot varandra, så ser ni vad det kan bli.
Pm:a om du vill veta hur man gör.

"Mitt" sto fick faktiskt också ett dödfött fullgånget föl e. Ravell året innan jag hade henne. Hon gick då 7 veckor över tiden, så något blev fel, vad vet vi inte, men det såg ut att vara ett mycket fint stoföl som nog var isabell...

Tråkigt.
Skulle själv gärna betäcka med honom, men i år blir det Don Primero o nästa blir det nog Rubinroth på Chapman stoet.
Gillade Charon jag:D .(Rubinroth-Chapman)
Det andra stoet ska gå tom i år, hon fölar så sent. Hon har dessvärre haft svårt att ta sig med vissa hingstar. Bara tagit direkt med Figaro 2 ggr. Så hon är inget altenativ till fryst.

Ja, det var tråkigt med det fölet, kompisen hade henne då och när stoet gått 5 veckor över tiden hade vi veterinären ute som sa att allt var OK och att fölet kommer när det är färdigt, han konstaterade då att fölet levde, så antagligen föddes det fram precis efter att det hade dött.

Hur som helst så fick hon två fina avkommor med andra hingstar, Rubinrot och Bocelli, efter det som jag är glad för, och vi fick två andra Ravell föl i det stallet med andra ston, så varför det gick som det gick med det fölet då vet vi som sagt var inte.

Synd att Ravell bara finns på fryst, det gör antagligen att han inte får så många ston. Jag har sett några riktigt trevliga avkommor efter honom annars.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka