Helgens vandring med hundarna

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Krasux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 4 182
K

Krasux

I helgen drog vi iväg med packning och hundar för en tur i Värmlands djupa skogar!
bevakning002.jpg

Piru var 1:a dagens trogna bärare. Med lugn, om än något bufflig, tog han sig genom terrängen.
bevakning006.jpg

Jääkäri och Fiddeli hade superkul och levde verkligen upp.
bevakning024.jpg

Piru vilar
bevakning026.jpg

Efter en bit på vägen möttes vi av denna syn:
bevakning008.jpg

När vår bärarvän blivit av med sin väska och skulle ta sig över fastnade ena bakbenet mellan två plankor och ett vi kände paniken när han skrek. PIRU fick dock loss honom och ingen skada var skedd, som tur var!

Terrängen var riktigt besvärlig för både oss och hundar, speciellt vår trogna bärarvän. Det behövs dock inte speciellt mycket pepp för att få den herrn över de flesta hinder på vägen!

Fortsättning följer i nästa inlägg...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Helgens vandring med hundarna

Kvällen och natten tillbringades i detta:
bevakning056.jpg

Trötta efter dagens strapatser:
bevakning076.jpg

bevakning038.jpg

Dag nr 2 fick Jääkäri agera bärare, något vi trodde skulle bli betydligt mer flamsigt än det blev. Grabben gick in för uppgiften med stolthet och ett, för honom, ovanligt lugn. Han började till och med vakta sin kära klöjveväska mot de två andra.

bevakning120.jpg

bevakning121.jpg

bevakning122.jpg

Hela helgen hade vi tur med vädret, idag strålande sol och varmt och skönt. Hundarna kommer sova länge efter det här! :laugh:

Vad underbart härligt det såg ut! Jag skulle också vilja göra något liknande, fast uppe i fjällen. Får väl bli om några år eller så!

Vart var Glimma? :)

Senast ändrad:

Sov ni utomhus? :eek:

Glöm kumlabunkern. Det där vore det värsta straffet.

Men bra att ni hade kul.

Å vad härligt det såg ut! Jag skulle också vilja vandra, fast i fjällen :)
Vart var småglinen någonstans?

Vad underbart härligt det såg ut! Jag skulle också vilja göra något liknande, fast uppe i fjällen. Får väl bli om några år eller så!

Vart var Glimma? :)

Glöm fjällen Brattforsheden och Tiveden är mycket mer omväxlande o härligare miljö och gå i 3dagar på fjället har man ju sett allt.

Valparna var hos mor så det får växa till sig innan de blir med på nästa strapats.

Sov ni utomhus? :eek:

Glöm kumlabunkern. Det där vore det värsta straffet.

Men bra att ni hade kul.

Självklart utomhus.

Detta är ju friheten och sova i vindskydd. Svinkallt i morse en plåga o gå ur sovsäcken. Sen frusen tända brasan o sen efter en stund känna värmen från brasan sen krypa ner igen och somna om.
Krasux tokvägra gå ur sovsäcken så jag ensam fick gå upp tills brasan var fixad.

Detta var det man såg i morse när man gick upp.

bevakning094.jpg

Knallblå himmel sen ljudet av älven som flöt förbi.

bevakning093.jpg

Sen en frusen Krasux

Ah, Tiveden! Där skulle jag också vilja vandra, och kolla på de röda näckrosorna!

Härligt att leva vildmarksliv med hundarna! Ni ser ut att ha haft det trevligt. Hundarna ser verkligen helnöjda ut på kvälls-bilderna.
Hur långt gick ni?

Vad är det för märke på klövjan och storlek?

Letar klövjeväska till min hund, men det är ju ingen butik som har de lite rustikare modellerna hemma så det går inte att prova. Den största av D****n's är för liten...
Det finns några att få tag på via den stora köp- och säljsajten, men då man inte vet om storleken passar är det lite vanskligt att skicka efter en.

Har en fullstor hund, med bred rygg (21-22 cm).

Vill inte förstöra tråden, så om ni vill får ni gärna pma om märket och storleken.

Tack på förhand. :)

Har jag missat nått är ni ett par?
(och ja självklart kan man bara vara vänner men frågar man inte får man inte veta)

Jag ser dock att vi har lite olika krav på packningen :rofl: Aldrig att jag skulle släpa med mig en hel flaska KETCHUP! Men jag är fostrad att packa minimalistisk packning...

Piru var 1:a dagens trogna bärare. Med lugn, om än något bufflig, tog han sig genom terrängen.

Trodde först att du menade bukefalisten Piru...:D

När vår bärarvän blivit av med sin väska och skulle ta sig över fastnade ena bakbenet mellan två plankor och ett vi kände paniken när han skrek. PIRU fick dock loss honom och ingen skada var skedd, som tur var!

Men usch så hemskt! Skönt att det gick bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund

Hästrelaterat

Tillbaka