Hela HP bakar

Jag tror Neville gör den bästa kakan.

Hermione börjar på ett väldigt komplicerat recept som skulle ha blivit spektakulärt, om inte Ron behövt ”låna” lite av hennes ingredienser till sin kaka.

Ron gör en kaka som ser lovande ut, men alldeles på slutet sjunker ihop så där i mitten som mina ofta gör. Dessutom har han ätit för mycket av sin smet och fått magknip.

Harry bakar chocolate chip cookies som flyter ut och ser deformerade ut, men som det är lätt att äta för många av.
 
Jag tror att McGonagall gör en engelsk fruktkaka som ser rätt torr och tråkig ut på utsidan utan massa garneringar och trams men som smakar sådär perfekt när en väl tar en bit.

Och jag tror att tävlingens stora överraskningen kommer vara Viktor Krum som deltar med en marängsvan eller en krokan. Han kommer inte vinna (för det tror även jag att Neville gör!) men alla kommer ändå bli imponerade över att han kan göra så vackra och komplicerade bakverk.
 
Och just ja, jag tror att Crabbe och Goyle vill vara med - dom hoppades på att få provsmaka alla andras bakverk. Men eftersom dom aldrig kunde presentera något i själva uttagningarna pga att dom ätit upp all smet gick dom aldrig vidare.
 
Harry bakar chocolate chip cookies som flyter ut och ser deformerade ut, men som det är lätt att äta för många av
Som sen juryn berömmer med orden ”du bakar likadana kakor som din mamma”.

Och jag tror att tävlingens stora överraskningen kommer vara Viktor Krum som deltar med en marängsvan eller en krokan. Han kommer inte vinna (för det tror även jag att Neville gör!) men alla kommer ändå bli imponerade över att han kan göra så vackra och komplicerade bakverk.
Tillägg till det - Krums bakverk kommer vara mest yta men inte så smakrikt.
 
Jag tänker att McGonnagal bakar något med mycket rom i, men som det oskyldigt ut till man äter det :angel:
Hon säger att hon bara är med ”för att det är tradition”, men hoppas i hemlighet på att klå iaf Snape och Trelawney.
 
Som sen juryn berömmer med orden ”du bakar likadana kakor som din mamma”.
:rofl::rofl::rofl:
Briljant! :up::rofl:

Han bakar iallafall (tackar mcgonagall gudarna för) inte som hans pappa och hans vänner - ingen vill nämna baktävlingen när marodörerna gick i femte året. Det var ett trauma för lärarna.

Och förresten, enda anledningen till varför Harry kan baka alls är samma anledning till varför han gör bra ägg och bacon till frukost. (Dursleys... :rage:)
 
Marodörerna är speciellt stolta över sitt mästerverk i deras sjunde år. De dekorerade sin gigantiska tårta med animerade djur, närmare bestämt - en hjort, en hund, en varg (:angel:) och en råtta. Ingen annan fattade varför de fnissade vilt av det. :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 098
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: Jeps
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp