Hel overall?

Lotus

Trådstartare
Någon som använder hel overall på sin hund, regn- eller fleecevariant? Vad tycker hundarna? Är det ett bra alternativ till större modeller av fryslortar, typ dobermann?

Sv: Hel overall?

Jag hade för många år sedan en frusen dobbis. På den tiden fanns det bara täcken och det funkade bra, dvs man fick hålla honom i rörelse när det var kallt eller göra rastrundorna effektiva. Nu har jag en frusen Italienare och hon gillar inte overaller, den enda hon ser någorlunda normal ut i är (alltså när hon rör sig) är en hel overall en god vän stickat till henne i babyull! Annars är det täcken här också.

Jag köpte en för nån månad sedan, jag har bara använt den en gång - det var så sanslöst besvärligt att peta in hunden i den. Det var ungefär som att bära en bläckfisk i en nätkasse, när man fått in de tre sista benen så hade det första benet trasslat sig ur igen, och så höll det på. Men när den väl satt på så satt den ju bra och hunden brydde sig inte.

Jag använder hel regnoverall till min welsh när det är som jävligast ute.
Hon lägger sig glatt i allt lerigt och skitigt och jag orkar inte duscha flera gånger om dagen.

Hon gillar den inte utan går när jag kommer med den, men när vi väl fått på den så är det inga problem ute, hon rör sig som vanligt.

Den underlättar helt klart då det är bara tassar och lite under magen som blir skitigt, inte hela hunden.

Det var ungefär som att bära en bläckfisk i en nätkasse, när man fått in de tre sista benen så hade det första benet trasslat sig ur igen, och så höll det på.

:rofl:

knapplån
Jag använder en fleceoverall till min, funkar kanon.
Med vanligt täcke i snö gick han, med overallen tror han att han är en undervattenstorped:),
huvudet före in i drivor,
har köpt min på hööks, kanon

Jag köpte en H.pro till min Whippet. Hon tyckte inte alls om den och ja, den satt inte så bra.
Nu har jag sytt om den så att den passar perfekt, och hon bryr sig inte alls om den när vi är ute. Springer lika bra som när hon är naken förutom att hon inte skakar av köld:D
Sitter overallen som den ska tror jag dom vänjer sig väldigt fort.

jag har både fleeceoverall och regnoverall från hurtta till min springer spaniel. de är bra som sjutton tycker jag, och så har de en fiffig kardborreplutt i nacken så att man kan trä i bakbenen utan att hunden hinner hoppa ur i fram :)

han bryr sig inte ett skvatt om overallerna, han knatar på som vanligt! man kan koppla ihop dessa två overaller med ett enkelt knapptryck, men det blir lite tjorvigt tycker han.
har haft så nån enstaka gång under tiden han var rakad (pga hudproblem och på vet.´s inrådan).

Jag har overall från Hurta till min hund, fast det används bara när det är runt 0-gradigt och snö, dvs när snön klumpar fast sig något otroligt.
Igår var vi dock ute i några timmar och satt bland annat stilla. Täcke hade jag glömt men overallen var med så den åkte på och den gav ju en viss isolering.

Jag har ju nakenhundar och de älskar sina fleeceoveraller, de klär nästan på sig själva... Har vänner och bekanta som har hundar av större raser (weimaraner och dalmatiner bla.) som har overaller på dem av modell Hurtta. Det fungerar bra, dock så var en av dem inte direkt överförtjust i början och gick lite roligt, men det verkar vara en vanesak för nu bryr hon sig inte det minsta och springer runt som en galning med overallen på.

Mamma hade det på sin pudel. Hon hatade den. Nej här blir det numera bara täcke med mage;) Tycker hundarna klarar sig super med det. Jag har sjääv en frusen rottis.

Jag har en fleeceoverall från Hurtta som jag använder när Leia skall sitta i en kall bil. Bra passform men jag tror inte att den är särskilt varm, om man känner under den och jämför med hennes termotäcke av "hästmodell" så är hon mycket varmare av täcket. Hon är väl inte så värst förtjust i den men tycker bättre om overallen än om täcket då den inte sitter åt runt magen på samma sätt, hon verkligen hatar saker som sitter runt magen.
Men jag håller med escodobe, det är som att klä på en bläckfisk.

Nu har jag köpt en röd överall från Hööks, och han tyckte jättemycket om den! Lite svår att få på, visst, men sen var det kanon.

Jag köpte en för nån månad sedan, jag har bara använt den en gång - det var så sanslöst besvärligt att peta in hunden i den. Det var ungefär som att bära en bläckfisk i en nätkasse, när man fått in de tre sista benen så hade det första benet trasslat sig ur igen, och så höll det på.

Känner igen det där på pricken :D provade till min lilla scnauzerflicka och jag gav upp. Det förblev vanligt täcke till henne.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
972
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 047
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 566
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 519
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka