Hel bom bak??

F

Fire-Eye

Hej!

Undrar var man kan få tag på en hel bom bak (så man slipper mellanvägg). Pålle kan bara lastas utan mellanvägg och därför har vi tänkt att köpa hel bom så vi kan köra henne.

Tacksam för svar!

:bow:

Sv: Hel bom bak??

Har ingen egen transport (än), tänkte sätta in i hyrtransporten när vi ska åka till kliniken.

jag hyr likadant släp varje gång jag är ute och åker och ja har faktiskt köpt en lång bakbom som jag har hemma när ja ska ut och åka.

dom är inte så farligt dyra.

Har ingen egen transport (än), tänkte sätta in i hyrtransporten när vi ska åka till kliniken.

fortfarande så köper du den av närmsta återförsäljare för märket av transporten som det gäller. det är olika mått och fästningar beroende på märke. Även priset skiljer sig beroende på vilken trailer det handlar om. Tänk på att vissa trailer märken måste du även ha helbom fram, om du ska ta ut mellanväggen helt.

Kontakta en svets- eller mekanisk verkstad i närheten av där du bor. Brukar vara mkt billigare än hos släpåterförsäljarna, och anpassas efter dina önskemål.

Håller med, det eller en plåtslagare. Min bakbom kostade ingenting (sambo tillverkade den) men hade bara gått på ca 200:- annars. Samma konstruktion som tillverkarna har och fungerar kanon.

Delvis KL

Tack för alla svar, ska kolla upp era tips!!

:bow:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 633
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
342
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama