hejsan..jag har en fråga om gucosamin..

G

gizzan

jag har hört att om man börjat ge glucosamin, så får man aldrig sluta..stämmer det?? jag ger det till mittt 23 åriga vbl sto, för hon e lite stel...eller kan man ge det typ varannan dag eller så?? visst jag kan ringa vetten o fråga men tänkte höra med era erfarenheter först..

Sv: hejsan..jag har en fråga om gucosamin..

Det finns något som kallas för absorbtion, eller absorbtionstid, det är den tid som krävs för att kroppen skall hinna ta upp och tillgodogöra sig preparat.

Om man slutar att ge vissa preparat, märks inget de första dagarna men däremot kommer den effekt man haft på hästen att avta successivt. Ger man varannan dag riskera man att inte få någon effekt alls, det vore samma sak som man ordinerades en medicindos per dag, men valde att halvera den för att få längre effekt. De vet nog de flesta att det inte funkar.

Sv: hejsan..jag har en fråga om gucosamin..

tack för svaret...

Liknande trådar

Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 022
Senast: tomte
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 879
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 622
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31